High Tea

Om het einde van het academiejaar goed af te sluiten en om de vakantie ontspannen in te zetten gingen we de laatste dag van juni met de collega’s een high tea doen. We trokken hiervoor naar Restaurant & Bar “Lof”, wat deel uitmaakt van Sandton Grand Hotel Reylof in Gent.

Telkens wanneer ik er voorbij kom piep ik door de ramen eens naar binnen omdat het gebouw er zo mooi en indrukwekkend uitziet van buitenaf! Ik was dan ook heel benieuwd om de binnenkant te zien en was meteen onder de indruk van het decor. Persoonlijk vond ik het enorm stijlvol en gezellig ingericht. Er waren zowel gewone tafels alsook knusse zithoekjes waarbij je meer afgezonderd zit. De felle kleuren en opmerkelijke stijl zorgden ervoor dat ik steeds nieuwe dingen zag in de inrichting. Door alle drukte vergat ik zelf foto’s te maken van het interieur maar wie nieuwsgierig is kan zeker eens een kijkje nemen op de site van Lof zelf, dan zie je meteen wat ik bedoel.

Aangezien we met een grote groep waren werd de high tea opgesteld in buffetvorm, we konden dus zo vaak gaan als we wouden en nemen waar we zin in hadden. Bovendien hadden ze heel wat soorten thee wat het voor theeliefhebbers extra fijn maakt.

Wat ik persoonlijk minder goed vond was dat er een grote kan koffie en een kleine kan warm water voorzien werd aan tafel. Aan onze tafel zaten er enkel theedrinkers waardoor we regelmatig warm water dienden bij te vragen terwijl het nuttiger geweest was mocht men een grote kan warm water voorzien.

Buiten dit kleine minpuntje vond ik het een heel gezellige namiddag en leuk concept, iets wat ik zeker nog eens wil overdoen met vriendinnen of met mijn vriend! De prijs bedraagt € 19 per persoon wat ik een heel goede prijs vind gezien het aanbod. Voor wie er een glas champagne bij wenst kost het € 29 per persoon.

Hier nog even een overzicht van wat er beschikbaar was op het buffet:

  • Brioche met zalm, yoghurt emulsie en komkommer
  • Vijgenbroodje met nagelkaas en appel-calvados confituur
  • Glaasje met vers fruit
  • Chocoladetruffel
  • Gentse neuzen (kan natuurlijk niet ontbreken tijdens een Gentse High Tea!)
  • Zoute stengels
  • Macarons
  • Muffin met frambozenconfituur
  • Caramel beignet met vanille crème fraîche
  • Quiche Loraine
  • Crème van seizoensgroenten

Zijn jullie fan van de high tea? Laat gerust jullie favoriete high-tea adresjes achter!

Een gedachte over “High Tea

Geef een reactie

