Instamonth juli 2014

Tijd voor de 2de Instamonth! Afgelopen maand had ik 4 weken vakantie dus had ik volop tijd om van de zomer te genieten. Hier een overzichtje van wat ik zoal gedaan heb:

IMG_20140706_082149

Begin juli konden we er niet voorbij, het WK voetbal was volop aan de gang! Hoewel ik zelf helemaal geen voetballiefhebber ben kon ik deze boodschap van mijn tandpasta niet verkeerd begrijpen, we verloren van Argentinië!

IMG_20140706_214831

Begin juni liet ik nog eens een bloedonderzoek doen en daaruit bleek dat zowel mijn vriend als ik een vitamine D tekort hebben. Aangezien de zon niet zo vaak schijnt in België is dit natuurlijk niet verwonderlijk. We besloten dan maar om extra vitamine D in te nemen.

IMG_20140707_141956

Ik was enorm  benieuwd naar De Cirkel van Dave Eggers dus toen ik het zag liggen bij de plaatselijke bib besloot ik het mee te nemen. Ik heb hier zo van genoten! Ondanks dat ik het hoofdpersonage soms echt te naïef vond deed het me wel stilstaan bij onze huidige online gerichte samenleving en wat het doet met mensen en met je privacy. Een aanrader!

IMG_20140707_160013

België, land van de belastingen! Soms denk ik echt dat ze zomaar iets verzinnen en er dan belasting achteraan plakken, gelukkig moesten we niet zoveel betalen.

IMG_20140707_182953

In de vakantie hou ik ervan om eens iets nieuws te proberen in de keuken, het liefst probeer ik dan eens een simpel gerecht uit zodat ik het dan tijdens de werkweek nog eens kan maken. Hier zie je rijst met scampi, paprika, tomaat en courgette.

IMG_20140708_142610

Ik was al een tijdje op zoek naar iets om de deur van de keuken naar de woonkamer open te houden toen ik bij Blokker deze schattige egel zag. Leuk om in de woonkamer te hebben staan en het zorgt ervoor dat de deur niet meer dicht waait.

 

IMG_20140709_164524

De eerste week van mijn vakantie was het vreselijk slecht weer en bovendien was ik ziek. Ik besloot dan maar om het kleurboek voor volwassenen in huis te halen om zo de tijd te doden.

IMG_20140714_140145

We waren nogmaals in de Carrefour dus het was tijd om terug wat Reese’s in te slaan, deze keer ging ik voor de Smarties variant, maar dan gevuld met pindakaas, heerlijk!

IMG_20140719_163833

Tijdens de vakantie verbleven we 2 dagen in Reims. Naast ons hotel bevond zich een Sephora dus kon ik niet wachten om er eens een kijkje te gaan nemen. Ik kocht er Alpine Snow van OPI (goedkoper dan in België), een kwast van Sephora en de Deep Throat blush van NARS (met € 6 korting). Omdat ik werd toegevoegd aan het klantenbestand mocht ik een gratis Sephora lakje kiezen. Ik ging voor een groene nagellak.

IMG_20140720_111327

Aan ons hotel bevond zich ook een restaurant dus besloten we om daar een tafeltje te reserveren op het terras. Ik koos er voor de salade fraîcheur, een heerlijke salade met parmaham, mozarellabolletjes, citrusvruchten en 2 soorten meloen, lekker verfrissend op een warme zomeravond! Een uitgebreider verslag van ons verblijf in Reims kan je binnenkort op deze blog verwachten.

IMG_20140720_143328

Bij de Albert Heijn in Sas van Gent kwam ik deze dessertjes tegen. Mijn vriend en ik zijn verzot op de Rolo chocolaatjes dus besloten we om deze ook eens te proberen. De potjes zijn niet zo heel groot maar het is een lekker tussendoortje!

IMG_20140722_160547

Omdat we naast het weekendje Reims geen reis gepland hadden besloten we om met de wagen enkele daguitstapjes te maken, zo kwamen we onder andere bij Foubert in Sint-Niklaas terecht. Hier zie je alvast de coupe die ik gekozen heb, het was er heerlijk! Mijn mening en ervaring bij Foubert kan je volgende vrijdag op de blog vinden.

IMG_20140722_194807

Onlangs kochten we een teppanyaki ter vervanging van een barbecue. Zelf vinden we dit gemakkelijker werken en geeft het minder gedoe aangezien je geen kolen en dergelijke nodig hebt. De teppanyaki is een plaat waar je alles kan op maken, vlees, vis, groenten en aardappelen. We probeerden er de country steak (verkrijgbaar bij Colruyt) op nadat we deze hadden doorgesneden en verder deed ik er plakjes zoete aardappel bij. Je hebt verder geen olijfolie of dergelijke nodig, je kan alles meteen op de plaat leggen zonder dat het aanbakt dus dat vinden we ideaal.

IMG_20140722_211144

Bij de Flair kon je kiezen uit 3 verschillende nail art stickers, ik besloot om voor de versie te gaan met de strikjes, brilletjes, snorretjes en sterretjes. Leuk om enkele nieuwe nail art dingetjes mee te proberen!

IMG_20140723_180447Ten slotte gingen we ook naar de solden. De frambozen body scrub bij The Body Shop was aan de helft van de prijs dus die nam ik mee, daarnaast vond ik een 2de handsboek van Katherine Pancol in de Fnac voor € 1, ideaal om mijn Frans nog eens op te poetsen. Ik was al lange tijd benieuwd naar het boek De Voedselzandloper van Kris Verburgh waarin een nieuw model van de voedseldriehoek, namelijk de voedselzandloper voorgesteld wordt en waarin het belang van gezonde voeding uitgelegd wordt, interessant!

6 gedachtes over “Instamonth juli 2014

  1. Hiphoi voor Foubert! En The Circle wil ik ook nog lezen (nog zo’n grote leesstapel! :(). Ik kijk ook al uit naar het verslag van jullie reis, het eten in dat restaurant zag er al zeker superlekker uit! En polderbelasting… hoeveel mensen zouden daarvan al gehoord hebben? 😉

    • Ik vind de ideeën heel interessant! Helaas zit ik nog niet zo heel ver in het boek maar probeer ik wel vaker verse groenten te integreren in mijn dagelijkse gerechtjes. Vroeger gebruikte in voor het gemak vaak groenten in potjes maar uiteindelijk is het niet zoveel werk om voor verse groenten te gaan en die smaken ook meteen een pak beter! Mijn ontbijt heb ik wel al een tijdje aangepast, zo eet ik nu steeds havermout met sojamelk als alternatief voor een boterham.

  2. Yep me too, ik gooi er ook altijd een halve banaan in voor meer energie. En verder schrapte ik aardappels, rijst en pasta, in plaats daarvan maak ik een extra soort groenten klaar (meestal champignons).

Geef een reactie

