Instamonth augustus 2014

Afgelopen was helaas een typisch Belgische zomer waarbij we in augustus regelmatig een bui zagen. Gelukkig bracht september tot nu toe al een mooie nazomer waardoor we het vakantiegevoel nog even kunnen vasthouden. Tijd om eens een kijkje te nemen naar wat ik in augustus zoal gedaan/ontdekt heb:

IMG_20140802_163441Tegenwoordig gaan we regelmatig inkopen doen bij de Albert Heijn in Terneuzen, het is er namelijk een pak rustiger winkelen dan in België. De chocolade van Tony’s Chocolonely is bovendien overheerlijk dus die kan ik niet laten liggen!

IMG_20140808_152315

Begin augustus zat mijn vakantie erop en ging ik terug gaan werken. De meeste collega’s waren toen nog met vakantie en op een rustige en eenzame vrijdagnamiddag kreeg ik plots een enorme zin in chocolade. Zo gedacht, zo gedaan en dus trok ik vol goede moed op chocolademissie naar de snoepautomaat. Helaas pindakaas! Aangezien de studenten nog niet meteen terug op de faculteit kwamen werd de automaat pas op 18 augustus opnieuw gevuld dus moest ik het stellen met het koekje dat ik van thuis had meegenomen, een lekker speculoosje van Lotus, zonder chocolade maar waarschijnlijk gezonder, een magere troost op dat moment.

IMG_20140809_130513

Augustus was ook de maand waarin we om de oren geslagen werden met peren nadat Rusland een invoerverbod invoerde. Omdat ik toch graag eens een taart bak besloot ik de Belgische perenhandelaars te steunen en ging ik voor deze heerlijke taart van Jeroen Meus.

IMG_20140816_215311

Na anderhalf jaar hebben we hier in de buurt ons favoriete café ontdekt, al noem ik het niet graag een café aangezien het er veel gezelliger is dan dat! Voor ons de ideale locatie om in het weekend met vrienden iets te gaan drinken en een hapje te eten, vooral de cocktails zijn er heerlijk.

IMG_20140821_193642

Tijdens een van mijn bezoekjes aan Standaard Boekhandel zag ik plots deze liggen, de enige echte Kleuragenda voor 2015. Zelf ben ik ook helemaal weg van het kleurboek voor volwassenen dus kon ik het niet laten om hier ook eens in te bladeren. Persoonlijk vind ik het een leuk concept maar vrees ik toch dat ik deze ga overslaan, de agenda is namelijk behoorlijk dik terwijl ik liever voor een kleiner model ga. Ondertussen zag ik trouwens ook het 3de Enige Echte Kleurboek voor Volwassenen, de rage is duidelijk nog niet voorbij!

IMG_20140822_124645

De volgende keer dat ik een ‘goestje’ had op het werk had ik meer succes! Tijdens de middag ging ik brood halen bij de bakker en zag ik deze superlekkere brownie met noten, we zullen maar zeggen dat noten gezond zijn zeker?

IMG_20140823_164305

Sinds enkele weken heeft The Body Shop een leuke lijn handcrèmes uitgebracht. Als ware handcrème addict kon ik het niet laten om eens een bezoekje te brengen aan de winkel om de crèmes te ontdekken. Honeymania wist me meteen te bekoren al vind ik de Moringa handcrème ook heerlijk ruiken, dat is voor een volgend bezoekje! De crèmes trekken snel in, geven een goed gehydrateerd gevoel en ruiken bovendien enorm goed, een waar plezier voor de handcrème liefhebber.

IMG_20140831_144719

Hierboven het resultaat van een volgend bezoekje aan de Albert Heijn… Ze verkopen er halve taarten wat handig is als je maar met 2 personen bent. Mijn vriend is helemaal weg van de abrikozentaart dus de ideale traktatie op zondagnamiddag, smullen maar!

Tijdens augustus nam ik blijkbaar niet zoveel foto’s, er is dan ook niet zoveel gebeurd buiten werken en terug in het post-vakantie ritme te geraken.

Hoe brachten jullie de laatste zomermaand van 2014 door?

3 gedachtes over “Instamonth augustus 2014

Geef een reactie

