Kiehl’s: producten & wishlist

Eind 2014 is het alweer 4 jaar geleden dat Kiehl’s eindelijk zijn prachtige winkel opende in de Koestraat te Gent. Tot mijn ondertussen grote schaamte duurde het tot begin dit jaar vooraleer ik daadwerkelijk iets kocht in de winkel en er zonder vrees binnen durf stappen. Vrees klinkt misschien ietwat raar maar dat is wat het was, ik zag Kiehl’s altijd iets als een luxe winkel die veel te duur was voor mijn budget en waar ik misschien gewoon buiten gekeken zou worden. Wat zag ik dat verkeerd!

Wanneer je Kiehl’s binnen stapt wordt je vriendelijk verwelkomt en kan je rustig beginnen rond snuisteren. Je kan steeds bij de verkoopsters terecht voor advies of voor een snelle huidanalyse waarbij ze je dan de producten aanraden die het best bij je huidtype passen. Telkens weer een leuke shopervaring dus!

Begin dit jaar vond ik het tijd worden om me eens een oogcrème aan te schaffen, 2014 is namelijk het jaar waarin ik 25 word en dan ga je toch wat meer stil staan bij huidverzorging. De creamy eye treatment met avocado is een crème die iets vloeibaarder wordt wanneer je deze uitsmeert waardoor deze ook behoorlijk snel intrekt, ideaal voor op werkdagen dus wanneer alles net iets rapper moet gaan. Je kan kiezen voor een potje van 14 ml (€ 25) of voor eentje van 28 ml (€ 41). Zelf ging ik voor het potje van 14 ml, dit lijkt weinig maar uiteindelijk gebruikte ik deze 2 maal daags gedurende 7 maanden, het is dus heel zuinig in gebruik! Bovendien doet dit product goed zijn werk, ik had immers last van een droge huid onder mijn ogen wat voor vervelende velletjes en droge plekjes zorgde bij het aanbrengen van foundation maar dankzij deze crème heb ik daar geen last meer van. Daarnaast vind ik ook dat het voor een frissere look zorgt, een aanrader dus! Persoonlijk zou ik steeds voor het potje van 14 ml gaan aangezien het minder hygiënisch is doordat je steeds met je vingers in het potje zit en het volgens mij na 7 maand wel aan vervanging toe is (op het potje staat een houdbaarheidsduur van 6 maand).

oogcrème

 

In het voorjaar bracht ik nog een bezoekje en met de eerste zonnestralen ging ik voor volgend product:

UV defense

Deze Ultra Light Daily UV Defense met SPF 50 is een lichte zonnecrème voor het gezicht. Steeds vaker worden we er attent op gemaakt dat de zon heel wat schade aan je huid kan toebrengen. Vaak smeren we onze armen en benen goed in wanneer we in de zon gaan maar vergeten we ons gezicht. Bovendien is gewone zonnecrème behoorlijk vettig en met mijn huid zorgde dit dan ook voor extra puistjes.
Bovenstaande zonnecrème van Kiehl’s is speciaal voor de huid en heeft dan ook een lichte textuur waardoor je deze kan aanbrengen boven je dagcrème. De crème trekt snel in en is ideaal voor dagelijks gebruik. Aangezien je je gezicht ook in de winter moet beschermen tegen schadelijke stralen is dit een nieuwe dagelijkse favoriet geworden, ik ga niet meer buiten zonder een laagje van deze op mijn gezicht! Je kan de Ultra Light Daily UV Defense kopen in een tube van 60 ml voor € 37. Ik gebruik deze ondertussen bijna 4 maanden en de tube ik voor de helft leeg, ik vermoed dus dat ik er nog tot het eind van het jaar mee kan doen.

Tot slot kocht ik vorige maand de Rare Earth Deep Pore Daily Cleanser:

deep pore cleanser

Jarenlang gebruikte ik de gezichtsscrub van Kruidvat maar ik vond deze alsnog behoorlijk grof. Deze deep pore cleanser bevat heel fijne korreltjes die een exfoliërend effect hebben op je gezicht. Er staat Daily Cleanser maar zelf gebruik deze maar om de 2 dagen, iets wat me in de winkel ook aangeraden werd aangezien dagelijks gebruik toch iets te grof kan zijn voor je huid. Ik gebruik deze meestal ’s avonds in de douche vooraleer ik een masker aanbreng zodat mijn gezicht vooraf goed gereinigd is. Een ideaal product voor een spa-at-home momentje! Deze kan je kopen in een tube van 150 ml en kost € 18.

Toegegeven, vooraleer ik iets bij Kiehl’s gekocht had was ik nogal afgeschrikt door de prijzen, deze lage namelijk een pak hoger dan mijn gebruikelijke Kruidvat productjes die ik altijd gebruikte. Ondertussen weet ik wel beter, de werking van de Kiehl’s producten is echt goed, voor mij zijn ze de prijs meer dan waard en voor de tijd dat ze meegaan vind ik de prijs-kwaliteit verhouding goed. Bovendien wordt recycleren bij Kiehl’s beloond. Zo krijg je bij 3 lege verpakkingen een Lip Balm #1, bij 5 lege verpakkingen een product in reisformaat (75 ml) en bij 10 lege pakken mag je 1 volwaardig product kiezen met een waarde tot  € 20. Een leuk extraatje als je het mij vraagt!

Langzaam maar zeker begin ik meer en meer Kiehl’s producten in mijn dagelijkse huidverzorging te integreren. Dit betekent dan ook dat ik ondertussen een steeds langere wishlist heb:

Breng zeker eens een bezoekje aan hun website, heerlijk om er rond te neuzen!  Of breng een bezoekje aan een van hun winkels:

  • Kiehl’s Shop Antwerpen: Lombardenvest 80, 2000 Antwerpen
  • Kiehl’s Shop Gent: Koestraat 18, 9000 Gent
  • Kiehl’s corner Brussel: Senteurs d’Ailleurs, Place Stéphanie 1A, 1050 Brussel

Heb jij nog Kiehl’s must-haves?

 

3 gedachtes over “Kiehl’s: producten & wishlist

  1. Pingback: Instamonth september 2014 | Sandra beleeft

  2. Pingback: Favorieten van 2014 | Sandra beleeft

  3. Pingback: Opgemaakt & favorieten mei 2015 | Sandra beleeft

Geef een reactie

