Instamonth september 2014

Tijd alweer voor een nieuwe Instamonth, het is namelijk al oktober! Ik weet niet wat het is maar de tijd vliegt gewoon voorbij, voor je het weet is het alweer nieuwjaar!

Even een terugblik over wat er in september zoal gebeurde:

IMG_20140901_135506

Eind augustus was er een collega jarig. Omdat ik toen tijdelijk nog op een andere locatie werkte bracht ze over de middag een heerlijk potje tiramisu mee!

IMG_20140902_212510

Begin september was het weer tijd voor de oogstfeesten en dan kan een heerlijke vlaai natuurlijk niet ontbreken, mmmm.

IMG_20140904_105316

Toen ik 2 dagen later onderweg was naar de bushalte bleek het afval nog niet opgeruimd, een communicatiefoutje…

IMG_20140904_185836

Wat een leuke boeken verschenen er in september! Het blogboek kon ik niet weerstaan, heerlijk geschreven en vol nuttige tips!

IMG_20140911_180902

Daarnaast verscheen ook Happy Nails 2 waarover je hier al meer kon lezen. Dit is een echt feel good boek met handige nail art tutorials waarmee je in no time (of soms toch iets langer) je nagels omtovert tot leuke kunstwerkjes.

IMG_20140912_121848

Soms gebeurt het wel eens dat je op het werk een niet zo fijn gesprek moet voeren dus had ik even nood aan comfort food.

IMG_20140913_182006 IMG_20140913_182114

Deze patatgezichtjes vind ik zo lief! Enkele jaren geleden ontdekte ik deze toen ik nog studeerde op HoGent omdat ze die daar soms ook hadden in de cafetaria. Aangezien we geen friteuse hebben is dit de ideale oplossing om toch eens iets anders te eten en ze zien er gewoon erg schattig uit op je bord.

IMG_20140921_125042

 

IMG_20140921_125628

Om het begin van de herfst te vieren besloot ik om nog eens pannenkoeken te maken. De ideale manier om de eieren die ik nog had liggen weg te werken en dat kan zo smaken! Ik maak steeds het beslag en dan mag mijn vriend aan het bakken gaan, teamwork! Ik besloot om volledig los te gaan en koos voor een pannenkoek met slagroom, banaan en chocoladesaus, smullen!

IMG_20140923_174257

In september mocht ik 2 nieuwe toestellen verwelkomen in mijn keuken. Als eerste deze Brita waterfilterkan waarin je water van de kraan laat lopen dat dan door de kan gefilterd wordt. Wanneer ik ze wat langer gebruikt heb zal ik hier zeker eens een blogje aan wijden!

IMG_20140924_171418

Op een avond viel er een leuke brief in de bus, namelijk van Kiehl’s. Zoals je onlangs kon lezen ben ik sinds begin dit jaar enorme fan van Kiehl’s dus ik was aangenaam verrast! In de enveloppe zat een kaart met daarop de uitnodiging om met een vriendin langs te komen om op die manier te genieten van de 20% korting die de voorbije week gold op hun producten. Gisteren bracht ik dan ook nog eens bezoekje!

IMG_20140927_083559

Dat wiskunde nooit mijn grote vriend is geweest is geen geheim. Ik vraag me dan ook nog steeds af waarom vraagstukken zo onrealistisch waren!

IMG_20140927_203119

September is in onze familie de maand van de verjaardagen. De laatste in het rijtje was mijn moeder, ze had voor een heerlijke aarbeientaart en ananastaart gezorgd. Zelf gaf ik haar de theedoos cadeau die je op de foto ziet, gedaan met handenvol doosjes uit de kast halen als er iemand op bezoek komt.

IMG_20140927_203253

Bij het sorteren van de reclameblaadjes kwam ik dit tegen, een reclame van een Turkse supermarkt in de buurt. Handig om tijdens het koken wat basiswoordjes Turks te leren!

IMG_20140928_083631

’s Ochtends drink ik graag een glaasje ontbijtyoghurt en een tas koffie bij het ontbijt, lekker verfrissend in de ochtend! Helaas ben ik dan meestal nog niet goed wakker waardoor het gebeurt dat ik mijn glas omstoot, deze keer was het resultaat een tekstballon!

IMG_20140929_092155

 

2 jaar geleden kochten we een koffietoestel toen we gingen samenwonen. Al snel bleek het niet zo interessant om met 2 mensen een halve kan koffie te moeten maken iedere ochtend aangezien dat veel te lang duurt. Gelukkig kregen we via Karen een Senseo apparaat dat ze zelf niet meer gebruikt, waarvoor nogmaals enorm bedankt! Heerlijk om meteen een verse kop koffie te hebben wanneer ik om 6 uur ’s ochtends uit mijn bed rol.

IMG_20140929_153658

Hier zijn geen woorden meer voor nodig, de chocolade van Tony’s Chocolonely is gewoon heerlijk!

Geef een reactie

