Receptenboekje

notebook

Dat ik fan ben van Hema is ondertussen geen geheim meer. Enkele maanden geleden kocht ik er bovenstaand notitieboek want naast het verzamelen van notitieboekjes verzamel ik ook graag recepten uit tijdschriften en van op het internet. Die knip/print ik dan uit en zo kreeg ik een slordige stapel recepten waar ik nooit meer mijn weg in terug vond. Tijd om hier iets aan te doen dus!

Omdat ik tijdens het bakken/koken graag het recept bij de hand heb vond ik een notitieboek met ringen handig, zo blijft het steeds open liggen op de juiste pagina.

recept1

Het fijne aan dit notitieboek is dat er aan de ene kant een blanco pagina is en aan de andere kant een pagina met lijntjes. Aangezien er in tijdschriften meestal foto’s van het recept staan kan je deze dus gemakkelijk uitknippen en op de blanco pagina kleven. Aan de andere kant schrijf je dan het recept uit.

recept3

recept2

Op die manier heb ik er een extra eigen kookboek bij met mijn favoriete receptjes! Daarnaast kan je een notitieboek een persoonlijke toets geven met washitape, stickers, lintjes, …

IMG_20141004_112030

Ik ga komende herfst en winter alvast veel tijd in mijn koken doorbrengen met mijn receptenboekje!

Hoe houden jullie recepten ordelijk bij?

Een gedachte over “Receptenboekje

Geef een reactie

