Tag: 15 dingen die niemand vraagt

Sinds enkele maanden volg ik de blog van Manon en Bibian, 2 vrolijke Nederlandse (bijna)-moeders. 2 maanden geleden plaatsten ze een leuke tag online, de 15 dingen die niemand vraagt tag. Je kan je dan wel afvragen waarom ik die in godsnaam zou invullen als het toch gaat over dingen die niemand vraagt, tja, gewoon, omdat ik deze tag persoonlijk wel leuk vond om te lezen, hier gaan we dus:

1. Slaap je met de deuren van de kledingkast open of dicht?
Dicht, dat ziet er meteen ook veel netter uit en dan kunnen we er ’s nachts niet tegen lopen wanneer we naar het toilet gaan.

2. Neem je mini-flesjes shampoo enzo mee uit hotels?
Ja! Die komen altijd van pas tijdens een ander weekendje weg en het is fijn om nieuwe productjes te ontdekken.

3. Heb je ooit een straatnaambord gepikt?
Euh nee, dat is zelfs nog nooit in mij opgekomen om zoiets te doen. Wat moet je daar dan trouwens mee?

4. Gebruik je to-do-lijstjes?
Ja constant! Ik heb Google Keep op mijn smartphone, een handige lijstjesapp waarin ik een to-do lijstje heb zitten. Daarnaast print ik elke week een weekplanner af, die ligt dan op de keukentafel, als er me ’s ochtends voor het werk nog iets te binnen schiet dan noteer ik het snel zodat ik het tegen ’s avonds niet vergeten ben. Het zorgt trouwens voor veel meer rust in mijn hoofd.

5. Heb je sproeten?
Neen, het zou er ook maar vreemd uitzien bij mij denk ik.

6. Heb je ooit in de bosjes geplast?
Niet echt in de bosjes (misschien als kind wel) maar wel al eens achter de kerk, oeps!

7. Hoe groot is je/jullie bed?
Mijn vriend en ik hebben elk ons eigen bed, ze staan gelukkig wel tegen elkaar maar het is gewoon handiger zo. We hebben ook elk ons eigen deken dus geen geruzie ’s nachts omdat de een het deken van de ander afneemt.

8. Ben je lui?
Soms, wanneer ik iets niet graag doe of ergens tegen op zie dan heb ik vaak uitstelgedrag. Anderzijds kan ik moeilijk stil zitten dus zo heel lui vind ik mezelf niet.

9. Is er iets waar je je nu aan irriteert?
Op dit moment is het zondag, een dag waaraan ik me al jaren irriteer omdat er niks open is (gelukkig wonen we dicht bij Nederland!) en omdat het zo dicht bij maandag is. Naar mijn gevoel gaan de dagen in het weekend veel sneller dan die in de week, jammer maar helaas!

10. Kauw je op pennen en potloden?
Toen ik nog op school zat deed ik dat heel vaak. Sinds ik werk doe ik het niet meer omdat je nooit weet wie er die pen allemaal al heeft gebruikt en wie weet zelf in zijn mond heeft gestoken, ieuw…

11. Heb je bij de padvinders gezeten toen je klein was?
Nee, bestaat dat trouwens in België? Toen ik 4-5 jaar was zat ik wel bij de VKSJ, de zogenaamde Roodkapjes, maar dat bleek toch niks voor mij te zijn.

12. Kijk je nog steeds wel eens naar tekenfilms?
Door mijn vriend kijk ik weer vaker naar tekenfilms, zo zag ik onder andere al Up, Monsters University, Despicable Me (1&2, aanraders!!) en ongetwijfeld nog een hoop andere waarvan ik de titel alweer vergeten ben. In het begin vond ik het maar raar om tekenfilms te kijken maar tegenwoordig maken ze die zo goed dat ze echt de moeite waard zijn!

13. Tel je de treden als je de trap op loopt?
Neen, meestal zit ik dan aan andere dingen te denken.

14. Dans je wel eens als er geen muziek te horen is?
Dat gebeurt niet zo vaak, ik zet wel steeds de radio op als ik kook in de keuken, dat is mijn ultieme dansmoment van de dag, heerlijk ontstressen na een werkdag.

15. Weet je hoe je het oliepijl van je auto moet checken?
Het is alweer iets meer dan 6 jaar geleden dat ik slaagde voor mijn praktijkexamen en ondanks dat ik niet vaak met de auto rijdt weet ik wel nog hoe ik het oliepijl moet checken, gelukkig maar!

Geplaatst in Tag

Geef een reactie

