Kleurboek voor volwassenen

Sinds enkele maanden zijn de kleurboeken voor volwassenen immens populair, de een vindt het maar niks, de ander vindt het fantastisch. Wie me via Instagram volgt weet dat ik tot deze laatste groep behoor. Toen ik aan het begin van mijn verregende zomervakantie ziek werd ging ik nog snel naar de winkel om een kleurboek te halen, een van de beste aankopen van het jaar!

kleurboek

Kleuren werkt voor mij heel ontspannend na een werkdag en met een leuk muziekjes op de achtergrond is het ideaal voor in de winter, de tijd vliegt voorbij wanneer ik me op een nieuwe kleurplaat stort. Daarnaast is het ideaal om samen met kinderen te kleuren, terwijl zij in hun kleurboek kleuren kan je er gezellig bij gaan zitten met je eigen kleurboek.

Bovendien vind ik het leuk om van anderen, waaronder bij Lynn, te zien hoe zij een bepaalde tekening ingekleurd hebben. Daarom leek het me leuk om enkele van mijn kleurwerkjes te delen:

idee1

Kleurrijke golven

Huizen

Huizen

idee2

Oranje & grijze vissen

Kleurrijke driehoeken

Kleurrijke driehoeken

mandala

Mandala

Zoals je ziet vraagt de ene tekening al wat meer werk dan de andere al bepaal je in grote mate zelf hoe gedetailleerd je gaat kleuren. Dat maakt het kleurboek wat mij betreft leuk, de ene kleurplaat gaat snel vooruit en bij de andere heb je dagen nodig vooraleer ze af is. Daarnaast is het voor mij de ideale manier om creatief te zijn zonder meteen aan knutselen of iets dergelijks te moeten denken. Het nadenken over welke kleuren ik ga gebruiken en hoe ik een bepaalde kleurplaat ga aanpakken is voor mij voldoende om de dag even van me af te zetten en om tot rust te komen. Het is bovendien de ideale bezigheid wanneer je voor de tv zit en bijvoorbeeld het journaal kijkt.

Ondertussen zijn er al heel wat andere kleurboeken voor volwassenen uitgekomen, sommigen richten zich zelfs op een bepaald thema, andere hebben gevarieerde thema’s. Stiekem wil mijn vriend ook graag terug beginnen kleuren, tijd dus dat ze eens werk gaan maken voor een kleurboek voor mannen!

Heb jij ook al een kleurboek in huis gehaald of spreekt kleuren je niet meteen aan?

7 gedachtes over “Kleurboek voor volwassenen

  1. Wauw wat heb je het mooi gedaan zeg! Jaa ik zie ze heel veel voorbij komen, zo leuk maar toch heb ik mijzelf er nog nooit aan gewaagd! Ik gun mijzelf er geen tijd voor omdat ik ook zo vreselijk graag lees, veel diy in de avonduren, andere blogs lees, Ên met ons trouwalbum bezig ben haha! Ik ben bang dat als ik hier aaan begin ik het andere laat verslonzen ;p!! Maar heel erg leuk dat jij er zoveel plezier uit haalt!!

    Liefs en een fijn weekend! Rosie!

  2. Ik ben er echt pas net achter dat er kleurboeken voor volwassenen op de markt zijn. Ik was eigenlijk verrast. Wat ik lees en zie is dat het ook een vorm van ontspanning is in een tijd van veel digitale prikkels en waar we allemaal druk druk druk zijn.

    Dus ik heb er gisteren ook 1 gekocht meteen met wat kleurpotloden(je kan ook varieeren met zowel potloden als kleurstiften las ik). Ik zie dat vooral vrouwen kleuren, en vroeg ook of er ook mannen zijn die deze kleurboeken kopen(ze zijn immers voor volwassenen staat te lezen op de voorkant en dus niet alleen voor vrouwen lijkt mij). Maar de boekhandelaar gaf aan dat het toch vooral vrouwen zijn die deze kleurboeken kopen en het aantal mannen die het koopt op 1 hand te tellen is.

    Ik ben als nieuwsgierige man dan die ene 😉 Ben nog niet begonnen maar ben benieuwd of het mij inderdaad ontspant en misschien een rustgevende werking op me heeft. En wellicht het resultaat ook leuk is.

    • Het valt me ook op dat de kleurboeken zich vooral op vrouwen richten wat best jammer is! Mijn vriend is vaak jaloers als hij me ziet kleuren dus er is volgens mij zeker een markt voor kleurboeken voor mannen! Het is de ideale ontspanning tijdens de wintermaanden en ondertussen kan je gerust het journaal volgen of een muziekje opzetten :).

  3. Pingback: Favorieten van 2014 | Sandra beleeft

Geef een reactie

