Decoratie in huis

Sinds we in ons huisje wonen kan ik het niet laten om nu en dan iets schattigs mee te nemen om het thuis wat gezelliger te maken. Vooral in de winter vind ik het heerlijk om de kaarsjes aan te steken en te genieten van de knusse huiselijke sfeer. Decoratie en prulletjes zoals mijn vriend het graag noemt, is iets persoonlijks en hangt ook af van de algemene stijl van je huis en interieur. Voor mij hoeven het geen dure designitems te zijn, kleine beeldjes en eenvoudige dingen zorgen er bij mij voor dat ik het meteen een pak aangenamer vind in huis.

De meeste decoratie staat bij ons in de woonkamer, simpelweg omdat dat de plaats is waar we het meeste tijd doorbrengen thuis en omdat deze ruimte zich ook het best leent tot decoratie (denk maar aan de vensterbank, kasten, lege hoekjes, …). Daarnaast staan er ook enkel zaken op de slaapkamer zodat het niet alleen maar bed en kasten zou zijn. Omdat ik niet zo van het huis showen ben (een beetje privacy vind ik belangrijk) toon ik enkele close-ups van de dingetjes die het bij ons thuis wat leuker maken.

IMG_20141114_104642
Op de vensterbank staan deze lieve engeltjes
doosje
Naast de engeltjes staat een doosje met wat naalden en garen, voor wanneer er eens een knoop opnieuw aangenaaid moet worden

Aan de kasten naast de tv hangt sinds kort de eerste kerstversiering:

De eerste kerstversiering
De eerste kerstversiering
Naast de tv staat deze lieverd in winteroutfit
Naast de tv staat deze lieverd in winteroutfit
Uiltjes en een nep bloem zijn trouwens ideaal om lelijke zwarte bakjes te verbergen!
Uiltjes en een nep bloem zijn trouwens ideaal om lelijke zwarte bakjes te verbergen

Op de grote kast in de woonkamer kunnen enkele beeldjes natuurlijk ook niet ontbreken:

uiltjes
Het vervolg van de uiltjesfamilie
kikker
Deze kikker kochten we ooit als gemeenschappelijke spaarpot toen we nog niet samen woonden om onze reisjes te financieren
engeltjes
Schattige engeltjes!

Daarnaast kan de eettafel ook opgefleurd worden:

Een leuke snoeppot, zorgt er meteen voor dat de tafel er niet zo leeg uit ziet
Een leuke snoeppot, zorgt er meteen voor dat de tafel er niet zo leeg uit ziet

Lege hoekjes vullen we zo op:

Een plant die we van de schoonmama kregen
Een plant die we van de schoonmama kregen en net niet zichtbaar op de foto het cd-rekje met mijn vroegere foute cd’s
egel
Deze egel is ideaal als deurstop en ziet er meteen wat leuker uit dan een suffe zak die de deur tegen houdt. Bovendien zijn kinderen hier gek op!

Tot slot brachten we ook wat meer leven in onze slaapkamer:

slaapkamer

Zoals je ziet ben ik vooral van de uiltjes en engeltjes, ik vind het gewoon ook fijn om een beetje in dezelfde sfeer te blijven. Voorlopig vind ik het wel voldoende zo en moet ik me wat leren inhouden wanneer ik iets lief of schattig zie zodat het hier geen museum wordt!

Welke decoratie vind jij leuk in huis? Of hou je het liever allemaal strak en proper?

Een gedachte over “Decoratie in huis

Geef een reactie

