Instamonth november 2014

Terwijl ik dit blogje typ wordt het al donker buiten, ook al is het nog maar 4 uur in de namiddag en zit ik hier met een heerlijke kop thee omdat dat nu eenmaal voor de nodige warmte en gezelligheid zorgt. Ondertussen is de eerste week van december alweer voorbij, dringend tijd dus om nog eens terug te blikken op november 2014!

IMG_20141101_151613Het lijkt ondertussen alweer een eeuwigheid geleden maar op 1 november leek het alsof we de winter gewoon zouden overslaan en meteen terug in de lente terug waren gekomen, heerlijk!

IMG_20141108_100316

Een van de beste boeken die ik dit jaar las is Verkikkerd van Lisette Jonkman, ik werd hier enorm vrolijk van en ben enorm benieuwd naar Verslingerd.

IMG_20141108_183449

Enkele maanden geleden kocht ik het Voedselzandloper boek, onlangs zat er een mini editie van het bijhorende kookboek bij Goed Gevoel, tijd dus om een van de receptjes uit te proberen. Bovenstaande is een puree van bloemkool met rucola met kruidige kippengehaktballetjes, persoonlijk vond ik het niet zo bijzonder maar het is zeker eens iets anders!

IMG_20141109_101124

Eindelijk ben ik ook een trotse bezitter van Yankee Candle kaarsjes! In november bracht ik een bezoekje aan The Cottage in Merelbeke waar ze deze heerlijk ruikende kaarsen verkopen dus kon ik het niet laten om er enkele mee te nemen, laat die kerst maar komen! De sweet apple is ondertussen al op, de geur is echt fantastisch!

IMG_20141109_155025

In Gent kwam ik deze originele L tegen op een auto, volgende keer misschien toch maar de L wit laten en de rest van het papiertje kleuren zodat het er iets echter uitziet?

IMG_20141111_115856

Nog een gerechtje uit het Voedselzandloperkookboek, de groentenlasagne, bovenaan voor…

IMG_20141111_122347

en na! Deze was dan weer wel geslaagd.

IMG_20141111_203035

Natuurlijk kon een bezoekje aan de bib niet ontbreken, een van de boeken die ik meenam was Wij en Ik van Saskia De Coster. Dit boek stond al lang op mijn lijstje dus was ik er toch benieuwd naar. Helaas is het me wat tegen gevallen wat meestal zo is wanneer ik een boek lees waar veel mensen enorm lovend over zijn. Onlangs hoorde ik dat het boek verfilmd wordt, waarschijnlijk zal die me beter bevallen want het verhaal lijkt me wel ideaal voor een film.

IMG_20141112_100409

En nog een receptje uit het Voedselzandloperkookboek, deze keer maakte ik de ontbijtmuffins. Deze vond ik lekker maar om de een of andere reden worden die zo snel slecht, na 2-3 dagen moet ik ze al weg doen, zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

IMG_20141113_085218

Wasjes draaien moest ook gebeuren, om geurtjes te vermijden laat ik de machine af en toe draaien op een hogere temperatuur zonder was erin maar met waspoeder, zo blijft de was en de machine fris.

IMG_20141113_153721

Bij America Today kocht ik deze Snapple frisdrank met mango, lekker!

IMG_20141114_132605

In november had ik ook een weekje vakantie. Omdat ik die dag toch de deur niet uit ging besloot ik een kleedje aan te doen maar na een halve dag wist ik alweer waarom ik bijna nooit kleedjes draag…

IMG_20141115_125622

Smullen bij De Kastart, meer uitleg hoeft hier niet!

IMG_20141115_182546

Begin november stond al lange tijd aangestipt in mijn agenda want dan zouden de limited edition setjes van Elfi te koop zijn bij The Body Shop. Helaas lieten ze wat langer op zich wachten door problemen met de verpakking maar gelukkig wist ik toch nog een setje te bemachtigen, vooral het mintgroene kleurtje is prachtig.

IMG_20141116_154344

Gezonde havermoutkoekjes met gedroogde cranberries, nom nom nom

IMG_20141122_094557

Het tweede boek dat ik leende bij de bib was Tegenlicht van Esther Verhoef, prachtig! Ondanks dat het een klepper is van 560 pagina’s leest het als een trein en had ik het in 1 week uit.

IMG_20141122_122449

Misschien ligt het aan de winter maar de laatste tijd ben ik gek op chocolade, tijd dus om wat nieuwe smaken te proberen.

IMG_20141123_182112

Deze schattige Butterbear kon ik niet laten liggen bij Lush. Ondertussen heb ik er al heerlijk mee gebadderd, de geur is niet zo fel maar het zorgt ervoor dat je even lekker kan ontspannen.

IMG_20141125_200940

Op een avond moest deze er toch aan geloven, best geslaagd deze melkchocolade met nougat!

IMG_20141130_104938

Op de valreep begon ik nog in een nieuw boek, het 34ste van dit jaar. Mijn doel was om in 2014 40 boeken te lezen maar ik betwijfel of ik dat nog zal halen…

Hebben jullie een fijne november achter de rug? Geniet alvast van de laatste weken van 2014!

5 gedachtes over “Instamonth november 2014

    • De groentenlasagne was inderdaad heerlijk! Het is een van mijn favoriete recepten, je kan er allerlei groenten in kwijt en je kan vlees(vervangers) toevoegen, en het lukt altijd :).
      De spaghetti’s van de Kastart blijven naar mijn mening de beste van Gent, zeker voor die prijs!

Geef een reactie

