Favorieten van 2014

Nu het einde van 2014 in zicht is leek het me leuk om eens terug te blikken op het jaar en mijn favorieten van 2014 op te lijsten.

Boeken

Wanneer de feestdagen naderen krijg ik steeds zin om de boeken van Harry Potter opnieuw te lezen maar dat heb ik dit jaar (nog) niet gedaan, al is er toch niks leuker dan in de kerstvakantie onder een fleecedekentje kruipen met een lekker warm drankje en samen met Harry weer een avontuur te beleven?!
Omdat ik het onmogelijk vind om maar 1 boek uit te kiezen heb ik binnen deze rubriek een top 3 samengesteld:

1. Verkikkerd – Lisette Jonkman
2. De belofte – Nadine Ahr
3. The Book Thief – Markus Zusak

In deze rubriek mag natuurlijk het Kleurboek voor Volwassenen niet ontbreken, ideaal om te ontspannen na een werkdag of om de dagen door te komen wanneer ik ziek ben.

Muziek

Persoonlijk vind ik dat er heel wat goede muziek gemaakt werd in 2014 maar dit blijven toch mijn 2 favorieten:

1. Happy – Pharrell Williams

2. Thinking Out Loud – Ed Sheeran

Film

Dat moet gewoon Frozen zijn. Olaf is gewoon te schattig en wat mij betreft echt de ster van de film. Wanneer ik zijn liedje hoor word ik meteen vrolijk:

Tv programma

Over deze moet ik ook niet lang nadenken, Safety First natuurlijk! Sommigen vinden het overdreven en zien de humor er niet van in maar voor mij betekende het ultieme ontspanning op woensdagavond!

Serie

Deze vind ik wat moeilijker, ik ben al jaren fan van The Big Bang Theory maar als ik voor een nieuwe serie moet gaan dan wordt het Orange is the new black, we kijken momenteel naar seizoen 2 en dit is zo een heerlijke serie, een aanrader!

Make-up

Voor het 2de jaar op rij staat de Glamour Doll van Catrice hier op nummer 1. Deze budget mascara zorgt ervoor dat mijn wimpers mooi gesepareerd worden en er langer uitzien waardoor ik meteen een wakkere blik krijg op maandagmorgen.

Verzorging

2014 was het jaar waarin ik de producten van Kiehl’s ontdekte en alhoewel ze me niet allemaal kunnen bekoren zweer ik toch bij hun oogcrème, de creamy eye treatment met avocado.

Wat handcrème betreft ben ik helemaal fan van de nieuwe handcrèmes van The Body Shop, vooral de honeymania versie en de vanilla brulée uit de kerstcollectie zijn hier favoriet!

In de keuken

Dit jaar kochten we een Brita Marella waterfilterkan, de ideale manier om je kraantjeswater te filteren zodat het meteen klaar is om te drinken of te koken, ideaal ter vervanging van plastic waterflessen.

Decoratie in huis

De uiltjes die onze woonkamer in de loop van het jaar veroverden zorgden ervoor dat het hier nog gezelliger werd!

Webshop

In 2014 bestelde ik niet heel veel online, meestal gaat dat bij mij in fases, er zijn momenten waarop ik alles online zou kopen en andere momenten waarbij ik gewoon het hele webshop gebeuren vergeet.

Favoriet in deze categorie is zeker Wander & Co, je vindt er de leukste spulletjes om je huis mee op te fleuren of om cadeau te doen!

Favoriete winkel

Mijn favoriete winkel van 2014 is geen grote winkel maar wel een enorm gezellige, namelijk Beauty Queen in Gent. Wanneer het iets verder van huis mag zijn dan is Stonemanor de winnaar, hopelijk opent er snel een filiaal in de buurt van Gent!

Eten

Wanneer het gaat om een snelle lunch dan blijft de Kastart zeker favoriet. Voor het dessert ga ik liever nog eens langs bij Foubert om te smullen van een van hun heerlijke ijscoupes. In de ideale wereld zouden deze 2 dus zeker mogen samenwerken voor mij, misschien iets voor in 2015?

Uitstap

De leukste uitstap die we dit jaar maakten was zonder twijfel het weekendje naar Reims. Ondanks dat het op dat moment snikheet was konden we genieten van de verkoeling in de champagnekelders van Pommery en van de kamer met airco. Reims heeft ons als stad enorm verrast, het is er gezellig wandelen en winkelen en relatief dicht bij huis!

Kledingstuk

Op zich heb ik niet zo veel met kledij, als het maar lekker zit ben ik al lang tevreden. Toch was er dit jaar een kledingstuk waarvan ik er direct nog 10 zou willen kopen, namelijk deze lange gilet van Hema. Aangezien ik maar 1m59 ben heb ik het meestal niet voor lange truien of gilets maar deze is echt heerlijk warm en zit enorm comfortabel. Bovendien heeft de gilet 2 grote zakken waarin je gerust een lippenbalsem en smartphone kwijt kan, ideaal voor op het werk of om thuis mee rond te lopen.

2 gedachtes over “Favorieten van 2014

  1. Wat een leuke lijst! Ik heb dit jaar echt echt te weinig boeken gelezen, hoop daar in 2015 verandering in te brengen. Ook moet ik mijn abonnement op Netflix dringend wat meer gebruiken en Frozen ne keer zien. Buiten het liedje ken ik er niks van 🙂

    • Frozen moet je zeker eens kijken, heerlijke film! Netflix is ongetwijfeld een van de beste uitvindingen van 2014, hier zijn we helemaal verslaafd aan Orange is the New Black :).

Geef een reactie

