Goede voornemens & doelen voor 2015

Nu de feestdagen zo goed als achter de rug zijn (op een nieuwjaarsetentje met familie/vrienden hier en daar na) vind ik het tijd om eens stil te staan bij het nieuwe jaar en om me toch enkele goede voornemens/doelen voorop te stellen. De laatste jaren was ik niet meer bewust bezig met het maken van goede voornemens maar het afgelopen jaar stelde ik vast dat er toch enkele zaken beter konden. Zeker de combinatie van een fulltime job & huis zorgen ervoor dat er meestal niet genoeg tijd was voor andere (leuke) dingen buiten werken en het huis op orde houden. In 2015 wil ik dan ook volgende dingen aanpakken:

  • een nieuwe taal leren: ergens halverwege 2014 bestelde ik een zelfstudieboek Turks om mezelf een basis Turks aan te leren. Helaas gaf ik na 2 weken al op dus hoop ik dit in 2015 beter ingepland te krijgen. Daarnaast wil ik ook mijn basiskennis Spaans terug opfrissen en uitbreiden omdat ik het gewoon een prachtige taal vind.
  • mijn blog verder uitwerken: na enkele mislukte pogingen in het verleden besloot ik in juli 2014 om opnieuw te gaan bloggen. Tot nu toe bevalt het me nog steeds heel goed en vind ik het een verrijking in mijn leven en een hobby die me voldoening bezorgt, het zorgt ervoor dat ik bezig ben met iets wat ik graag doe dus in 2015 wil ik dit zeker verder zetten met de tips & tricks uit het Blogboek!
  • lezen: in 2014 had ik graag 40 boeken gelezen maar ben ik helaas gestrand op 37, 1 boek minder dan in 2013. Voor 2015 blijft mijn doelstelling dus om 40 boeken te lezen, met voldoende afwisseling tussen boeken in het Nederlands, Engels en Frans (en wie weet een boekje Spaans voor beginners?).
  • voldoende me-time: dit is voor mij echt een werkpuntje. Wanneer ik na het werk thuis kom zie ik thuis ook nog overal taakjes die gedaan moeten worden vooraleer ik me kan ontspannen en dan blijkt de avond in een handomdraai voorbij te zijn. Soms kan het natuurlijk niet anders dan dat er nog eens iets moet gebeuren maar in 2015 wil ik toch beter tegen mezelf kunnen zeggen dat iets wel kan wachten en dat ik gerust eerst even op de bank mag ploffen met een boek of iets anders kan doen waar ik plezier uit haal.
  • voldoende tijd met familie & vrienden doorbrengen: naast voldoende me-time wil ik ook tijd doorbrengen met familie & vrienden omdat dat voor mij ook een bron van geluk is. Dat hoeft daarom geen volledige dag te zijn maar eens gezellig een tasje thee drinken of iets gaan eten en wat bijpraten zorgt voor instant happiness!
  • gelukkig zijn met wat ik heb en doe: in 2014 betrapte ik mezelf er iets te vaak op dat ik nogal jaloers kon reageren op wat andere mensen hebben of doen. Meestal zag ik dan enkel de positieve kant van hun leven en stond ik niet stil bij welke problemen/moeilijkheden zij hebben. In 2015 wil ik dan ook gelukkiger zijn met wat ik heb en doe en ook gelukkig zijn voor anderen met wat zij doen. Want wanneer ik erover nadenk heb ik het helemaal niet slecht!

Er zijn ongetwijfeld nog heel wat andere dingen die ik zou willen doen of die beter kunnen maar deze 6 lijken me voorlopig voldoende, let’s do this!

Heb jij goede voornemens of doelen voor 2015?

Geef een reactie

