Instamonth december 2014

Nu 2015 gestart is werd het dringend tijd om eens terug te kijken naar wat ik in december zoal beleefde:IMG_20141203_124514

Begin deze maand werd ik 25! Aangezien ik de voorbije jaren nooit wist wat gevraagd voor mijn verjaardag besloot ik dit jaar een lijstje aan te leggen wanneer ik iets leuk zag. Zo kreeg ik deze fijne cadeautjes: een grillpan, een theepot en handige vormen om wafels mee te bakken.

IMG_20141203_140304

Op mijn verjaardag genoot ik van een fijne winterwandeling naar de bibliotheek waar ik het Blogboek spotte van Kelly Deriemaeker, zeker een aanrader voor wie met bloggen bezig is of overweegt om er eentje te starten.

IMG_20141204_133706

Enkele maanden geleden leerde ik via Katrijn van Glamourista al de heerlijke chocolademelk en spicy chai latte van Barú kennen en in december zag ik deze lekker marshmallowbars bij Essenza, nomnomnom!

IMG_20141206_115904

IMG_20141206_133319

Na Sinterklaas was het meteen tijd om de kerstboom te zetten, de eerste keer sinds we hier wonen. Persoonlijk vind ik het resultaat geslaagd!

IMG_20141207_172612

Al enkele weken wou ik eens naar de Britse supermarkt Stonemanor gaan in Everberg. Aangezien dit voor ons niet meteen bij de deur is besloten we het te combineren met een bezoekje aan de ouders van mijn vriend. Stonemanor was echt fantastisch, bovendien kreeg je aan de kassa bij een besteding vanaf €65 deze leuke tas. We twijfelden of we wel voldoende gekocht hadden maar aan de kassa bleek dat we voor meer dan €100 (oeps!) in ons mandje verzameld hadden dus konden we met deze leuke tas naar huis.

IMG_20141207_201129

’s Avonds voor de tv nog even het hoofd van Sinterklaas opsmullen!

IMG_20141209_102618

In 2014 leerde ik via verschillende blogs de kaarsen van Yankee Candle kennen. Ondertussen heb ik zelf ook een aardige verzameling aangelegd, ze ruiken gewoon zo heerlijk!

IMG_20141209_194601

IMG_20141211_194941

Er werd de afgelopen maand opnieuw wat afgelezen, zo las ik het ontroerende waargebeurde verhaal van Nadine Ahr over hoe zijzelf en haar grootvader omgaan met de dementie van haar grootmoeder. Zet dit boek zeker op je leeslijstje!

Daarna was het tijd voor een luchtiger verhaal van Bridget Jones. In Mad about the boy is Bridget een weduwe van 51 met 2 kleine kinderen, lachbuien gegarandeerd dus.

IMG_20141213_113245

Dit fijne poeder van Bourjois ging plots stuk, gelukkig was het bijna op.

IMG_20141213_171013

Een van de fijnste momenten in december was ongetwijfeld het bezoekje aan Wander & Co, voor een keertje werd deze webshop een echte winkel waar we de spulletjes konden bewonderen en kopen. Mijn buit bestond uit 2 theelichthoudertjes, en Yankee Candle, een zwart vaasje en een klavertje vier ketting.

IMG_20141215_091645

Een van de lekkerste dingen die we kochten in Stonemanor was deze Weetabix met chocolade. Voorlopig heb ik deze nog niet in een andere supermarkt gevonden helaas.

IMG_20141215_174602

Genieten van Christmas Cookie van Yankee Candle, echt een gigantische kaars!

IMG_20141217_105415

Na het leuke shoppingtripje bij Wander & Co kon ik het niet laten om ook nog iets op de webshop te bestellen. Tot eind december waren er via andere blogs verschillende kortingscodes waarmee je 10% korting kreeg op je bestelling, het moment dus om nog eens rond te neuzen op de site. Ik kocht er een zeshoekige schaal en deze klok voor een vriendin die net verhuisd is.

IMG_20141218_122302

Op 18 december had ik mijn laatste werkdag van het jaar, tijd dus om de out of office in te stellen. Toen ik nog eens naar de foto keek zag ik dat er een foutje stond in de tekst, vandaag is namelijk mijn laatste dag vakantie, morgen is het terug tijd om te gaan werken!

IMG_20141220_211639

Om de vakantie goed in te zetten ging ik samen met enkele vriendinnen winkelen in Gent. Mijn favoriete winkels zijn Lush en Beautyqueen, zeker de moeite waard om eens binnen te springen wanneer je in Gent bent!

IMG_20141224_083930

Op de ochtend van kerstavond besloot ik nog eens gezond te gaan doen met een verse smoothie van kiwi en banaan, smullen!

IMG_20141226_175659

In de Albert Heijn zag ik de nieuwe Vitaya liggen met dit leuke pakketje bij van Body&Bess. Frambozen vind ik heerlijk dus hopelijk zijn deze producten dat ook.

IMG_20141227_215015

Ik probeerde voor het eerst wafels te bakken met de vormen die ik voor mijn verjaardag kreeg. Ze waren goed gelukt dus binnenkort komt er zeker een review over de vormen op de blog!

IMG_20141228_101927

Vorig jaar brachten we de kerstvakantie in Tenerife door waar ze deze lekkere pindakaas hadden. Toen ik deze zag in Stonemanor moest ik natuurlijk een potje meenemen zodat ik deze vakantie terug kon denken aan het warme Tenerife.

IMG_20141229_152534

Voor mijn verjaardag had ik nog een kortingsbon van The Body Shop, ik besloot er enkele producten uit de sale mee te kopen zoals deze douchegel met passievrucht en een body polish uit de kerstcollectie.

IMG_20141231_160344[1]

Het jaar sloot ik af met Oorlog en Terpentijn van Stefan Hertmans. Dit boek stond al heel lang op mijn to read-lijstje en omdat het steeds uitgeleend was bij de bibliotheek besloot ik het te reserveren. Het boek vertelt levensverhaal (en dan vooral het oorlogsverhaal tijdens de Eerste Wereldoorlog) van de grootvader van Stefan Hermans en zijn liefde voor de schilderkunst. Een mooi boek om een inzicht te krijgen in hoe men leefde in die tijd (zijn grootvader groeide op in Gent, een leuk extraatje wanneer je de buurt kent) en hoe de jonge soldaten omgingen met de wrede oorlog.

Hoe was jouw laatste maand van 2014?

4 gedachtes over “Instamonth december 2014

  1. Mijn decembermaand ging snel voorbij, maar het was 1 van de leukste maanden… 🙂
    En dat je je out of office een beetje verkeerd hebt geschreven is alleen maar een pluspunt. Mensen zullen minder snel naar jou bellen als ze dat gelezen hebben op maandag 🙂

Geef een reactie

