How to: je huishouden onder controle

Bron

Een fulltime job combineren met een huishouden, het is niet elke dag een fantastische combinatie (en dan mag ik er nog niet aan denken hoe chaotisch het wordt met kinderen erbij), daarom maak ik van januari de huishoudmaand op mijn blog.

Concreet wil ik elke week iets huishoudelijk posten, dit kan een tip zijn of een review over iets wat ik nuttig vind in het huishouden. De eerste tip is de weekplanning. Persoonlijk vind ik het fijner om huishoudelijke taakjes in de week te doen zodat we in het weekend meer kunnen ontspannen maar omdat we niet elke dag even veel tijd hebben maakte ik enkele maanden geleden een flexibele weekplanning.

planning

Deze heb ik eenvoudig in Word gemaakt met per dag 3 categorieën: to do, vitamines en water. De to do spreekt voor zich, de rubriek vitamines geeft een overzicht van welke vitamines we die dag moeten innemen en de categorie water slaat op het aantal glazen water dat ik per dag gedronken heb. De laatste categorie gebruikt mijn vriend niet omdat hij sowieso genoeg water drinkt op een dag maar voor mezelf wil ik dit beter in de gaten houden.

De weekplanner zorgt vooral voor meer rust in mijn hoofd, wanneer er me iets te binnen schiet dan noteer ik het meteen op de planning en zo weet ik zeker dat ik het niet zal vergeten. Bovendien is er niks zo fijn als een taakje te kunnen afvinken eens het gedaan is!

Mocht je interesse hebben in de planner, je kan deze hier downloaden:

Word_formaat

PDF

Gebruik je al een weekplanner of organiseer je het huishouden op een andere manier?

3 gedachtes over “How to: je huishouden onder controle

  1. Oh zo handig!! Fijn om in het achterhoofd te houden tegen dat de baby er is…. Nog een vraagje: vaatwasser reinigen, doe jij elke week de filter? Of moet ik daar iets anders onder verstaan?

Geef een reactie

