Review: Brita waterfilterkan Marella 1,4L

Sinds enkele maanden ben ik de trotse bezitter van een Brita waterfilterkan, meer bepaald de neutrale maar toch moderne Marella versie. Eerst zag ik niet goed in waarom ik dit nodig kon hebben, wat is er immers mis met kraantjeswater om thee te maken of om aardappelen en groenten in te koken? Mijn schoonmoeder overtuigde me echter, de waterfilterkan heeft namelijk heel wat voordelen:

– het zuivert kalk, chloor en lood
– het vermijdt kalkaanslag in apparaten waardoor deze langer meegaan
– je hebt steeds gefilterd drinkbaar water bij de hand en bespaart zo op plastic flessen, je portemonnee en de natuur zijn je alvast dankbaar!
– de kan mag in de vaatwas (het deksel niet)
– eenvoudig in gebruik en onderhoud

Bovendien went het gebruik ervan heel snel, zo zorg ik er altijd voor dat de kan goed gevuld is zodat ik meteen wat water in de waterkoker of mijn glas kan gieten. Tijd om de kan van wat dichterbij te bekijken!

De Brita Marella bestaat uit volgende onderdelen:

brita_met_filter

– kan waarin het gefilterde water terecht komt
– kan waarin het kraantjeswater voor de filtering komt
– filter
– deksel met handige schenktuit en elektronisch display dat aangeeft wanneer de filter vervangen moet worden

brita_leeg

Tijd om de filter te vervangen!

1 keer per maand moet de filter van de kan vervangen worden, iedere week verdwijnt er dus een streepje op het scherm. Een filter vervangen is trouwens heel eenvoudig: je haalt de oude filter eruit, maakt de kan schoon, plaatst de nieuwe filter en houdt de starttoets ingeduwd tot alle streepjes terug op het scherm staan. Daarna laat je de kan 2 maal water filteren, de 3de keer is je kan opnieuw klaar voor gebruik!
Het enige minpuntje hieraan vind ik het induwen van de startknop, de knop is behoorlijk klein en hard waardoor het moeilijk is om deze meteen lang genoeg in te duwen totdat alle streepjes verschijnen.

Klaar voor een nieuwe maand!

Klaar voor een nieuwe maand!

De waterfilterkan is heel degelijk van kwaliteit, ze voelt stevig aan en staat bovendien mooi op de keukenkast en op tafel. Het lijkt me ook een goede manier om bewust meer water te drinken, de kan valt immers meer op dan een fles water. Het gefilterde water uit de kan is lekker van smaak waardoor het de ideale vervanging is van kraantjeswater of flessenwater.

Waarvoor gebruik ik de Marella filterkan?

– drinkwater
– voor de Senseo & waterkoker
– koken

Na enkele maanden gebruik ben ik volledig overtuigd van het nut van de Brita waterfilterkan en is het gebruik ervan al een routine geworden. Het water wordt snel gefilterd en is meteen klaar voor gebruik, op die manier heb je steeds gefilterd water bij de hand. Wat mij betreft onmisbaar in iedere keuken!

Een gedachte over “Review: Brita waterfilterkan Marella 1,4L

  1. Wat een handige review! Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen of ik zo een waterfilter zou kopen, want ik probeer chemische stoffen zo veel mogelijk te mijden (en voel me er fantastisch door trouwens). Ik ga me eens verdiepen in dit merk 🙂

Geef een reactie

