#PlukhetGeluk Project week 1

Gelukkig zijn met de kleine, alledaagse dingen in het leven. Het is iets wat ik de laatste tijd steeds meer mensen hardop hoor wensen en zelf wil ik hier ook graag meer bij stilstaan. In onze maatschappij wordt de nadruk voortdurend gelegd op beter, groter, duurder, nog nog nog, maar maakt ons dat werkelijk gelukkig? Natuurlijk is het af en toe leuk om jezelf eens iets cadeau te doen maar langdurig geluk zit denk ik in kleinere dingen, gratis dingen die je iedere dag in je leven tegenkomt maar waar je gewoon voorbij loopt in de haast van iedere dag.

Toen ik vorige week het #PlukhetGeluk project zag op de blog van Saskia was ik dan ook meteen enthousiast, samen met een hele groep bloggers elke week op zoek gaan naar wat ons gelukkig maakt en dat geluk via onze blogs proberen delen met de rest van de wereld.

De eerste week van het PlukhetGeluk project begint met een geluksvragenlijst:

Beschrijf wat voor jou het ultieme geluk is.

Iedere ochtend wakker worden met het besef dat ik een fijne job heb, een dak boven het hoofd, samen mag wonen met een fantastische vriend waarmee ik iedere dag opnieuw onvergetelijke momenten mee beleef en weten dat ik familie en vrienden heb waarop ik steeds kan rekenen.

Wat doe je het allerliefste in je vrije tijd?

Wanneer ik alleen ben dan kan ik enorm genieten van een goed boek, rustig even in de zetel ploffen met een tas thee, iets lekkers om te eten en een boek, even geen social media, muziek of tv.

Wanneer mijn vriend en ik samen thuis zijn dan doe ik liever dingen samen zoals gaan wandelen, ’s avonds een leuke film zien of lekker ontspannen in een stad of park.

Welke positieve verandering heeft invloed gehad op je leven nu?

Samen wonen met mijn vriend. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik me veel beter in mijn vel voel doordat ik nu ook veel meer voldoening haal uit wat ik doe, bv. iets veranderen in huis en dan tevreden kunnen terug kijken op het resultaat of eens lekker koken. Deze zaken geven me meer zelfvertrouwen en zorgen ervoor dat ik meer energie krijg.

Wat is jouw ultieme geluksmotto?

Bron

Deze quote hoorde ik voor het eerst tijdens de lessen Engels in het middelbaar en hier heb ik sindsdien al vaak aan gedacht. Soms kan alles zo hard tegen zitten dat je denkt dat het nooit meer goed komt maar dan is het belangrijk om je te realiseren dat iedereen van tijd tot tijd wel eens in de miserie zit, het hangt er allemaal van af hoe je naar de zaken kijkt, wentel je jezelf in je miserie of recht je je rug en kijk je de toekomst positief tegemoet?

Wat zou je willen doorvoeren in je leven om nog gelukkiger te zijn?

Dit is iets waar ik zelf geen 100% controle over heb maar 2015 en natuurlijk ook de rest van mijn leven zou volmaakt zijn mocht er dit jaar een baby in ons gezinnetje komen, duimen maar!

Als je 1 ding kon kiezen: Hoop, geloof of liefde welke zou het dan zijn en waarom?

De liefde, dit klinkt misschien cliché maar geloof in de religieuze zin van het woord daar geloof ik niet in. Hoop komt volgens mij ook voort uit liefde, wanneer je samen de toekomst tegemoet gaat kan je elkaar hoop geven in elkaars dromen en doelen.

Welke gelukstips zou je een ander willen meegeven?

Geniet van het nu, droom over de toekomst en grijp elke kans!

Ongeluk zit in een klein hoekje en geluk dus in de rest van de wereld. ~Loesje
Bron
3 gedachtes over “#PlukhetGeluk Project week 1

Geef een reactie

