#PlukhetGeluk Project week 5

Het is ondertussen halverwege februari, valentijn is achter de rug en de vogeltjes beginnen weer volop te fluiten, de lente is in zicht! Op deze zonnige dag zijn we aanbeland bij de laatste week van het #PlukhetGeluk Project. Deze laatste week gaan we in op durven, dromen, doen! De tijd nemen om even stil te staan bij wat we al bereikt hebben en waar we naartoe willen in de toekomst want positiviteit en geluk krijg je pas door jezelf uitdagingen en doelen te stellen.

Eerst blik ik even terug op wat ik in de eerste 25 jaar van mijn leven reeds bereikt heb:

– dit jaar is het alweer 4 jaar geleden dat ik afstudeerde. Soms stel ik mezelf de vraag of ik niet beter voor een masteropleiding was gegaan maar wanneer ik daar dan ga over nadenken besef ik dat me dat niet gelukkiger zou gemaakt hebben. In de maatschappij worden mensen met een masterdiploma aanzien als het van het maar nu ik zelf enkele jaren werkervaring heb weet ik dat dat niet steeds het geval is en ben ik steeds meer tevreden met het diploma dat ik behaalde.

– na enkele omzwervingen in de wondere wereld van het werken ben ik 3 jaar geleden in een toffe job gerold. Soms zijn er momenten dat ik twijfel over welke kant ik uitwil op werkgebied maar de laatste tijd besef ik steeds meer dat ik daar ook niet te veel bij stil moet staan. Ik heb een toffe job, kan er van leven en heb werkzekerheid, in deze tijden is dat al heel wat.

– in 2008 haalde ik mijn rijbewijs en ook al heeft zowat iedereen een rijbewijs, ik vind het toch een verdienste. Zelf maak ik amper gebruik van dat papiertje in mijn portefeuille maar het is wel een geruststelling om te weten dat ik wanneer ik wil achter het stuur kan kruipen en kan beginnen rondrijden of iemand kan vervoeren mocht het nodig zijn.

– eind 2012 kocht ik met mijn vriend een huisje, 2 jaar later wonen we hier nog altijd gelukkig samen. De laatste jaren is dit voor mij een van mijn grootste gelukszaken in mijn leven, weten dat ik samenwoon met iemand die er altijd voor me is, we beleven heel wat mooie momenten samen maar ook wanneer we ons hart willen luchten kunnen we op elk moment van de dag bij elkaar terecht, het zorgt ervoor dat ik met heel wat minder muizenissen in mijn hoofd kan gaan slapen iederen avond.

– zowel uit het secundair als uit het hoger onderwijs heb ik enkele toffe vrienden en vriendinnen overgehouden. Het zijn er dan misschien geen tientallen maar dat hoeft voor mij ook niet. We spreken nog geregeld af en dankzij de talrijke sociale media blijven we ook tussendoor op de hoogte van elkaars leven.

You are never too old to set a new goal or dream a new dream ~ CS Lewis #quote
Bron

Wat wil ik de komende 25 jaar bereiken?

– het is al lang geen geheim meer, een van mijn grootste wensen momenteel is moeder worden! Overal om me heen zien ik mensen met baby’s, peutertjes of kleuters aan de hand en het begint ook hier enorm te kriebelen. Ik besef dat ik dan enorm veel vrijheid zal moeten opofferen maar de liefde die je van zo’n kleintje terug krijgt maakt dat volgens mij helemaal goed.

– enkele reizen maken: voor mij hoeft het allemaal niet te exotisch of ver te zijn, het liefst van al zou ik eens een bezoekje willen brengen aan Londen, Denemarken, Noorwegen en Berlijn.

– meer creatief bezig zijn: sinds ik vorige week de workshop ringen maken volgde bij Zahia ben ik helemaal weg van creatief bezig zijn. Het is de ideale manier om de dingen even van je af te zetten en om nieuwe dingen te ontdekken.

– mijn talenkennis uitbreiden: dit is een puntje dat ook al in mijn goede voornemens voor dit jaar zat en waar ik zeker de komende 25 jaar wil aan werken. Taal is echt een van mijn grootste passies maar meestal lukt het me niet om mijn hersenen na een werkdag nog aan het werk te krijgen om dingen te onthouden.

– schrijven. Al van kleins af aan droom ik ervan om ooit eens een boek te schrijven, even heb ik zelfs serieus overwogen om schrijfster te worden al had ik snel door dat zoiets niet zo evident is. Toch hoop ik ooit eens iets goed op papier te kunnen zetten, al is het in de vorm van een column of een kortverhaal.

Welke doelen/dromen wil jij bereiken?

Nu het #PlukhetGeluk Project afgelopen is wil ik Saskia graag nog eens bedanken voor dit initiatief, ik heb enorm genoten van de afgelopen 5 weken en vond het leuk om de andere deelnemers hun invulling te zien.

Een gedachte over “#PlukhetGeluk Project week 5

  1. Wat een mooi behaalde doelen en fijne doelen heb je jezelf gesteld voor in de toekomst. Mooi om te lezen!

    Ik wil je bedanken voor je super toffe invulling en de deelname aan dit project!<3 Laten we met z'n alle ons eigen gras groen houden

Geef een reactie

