Update #2: Goodreads Reading Challenge 2015

Tijd voor een nieuwe Goodreads update! In januari kwam ik nogal moeizaam op gang maar ondertussen is het leesritme weer helemaal terug en dat is vooral te danken aan het boek dat ik momenteel aan het lezen ben: Een woud van zonnebloemen door Torey Hayden. Het verhaal is een familiedrama met psychologische thrillerelementen en gaat over een gezin met 2 dochters waarvan de moeder het zoveel jaren later nog steeds moeilijk heeft met herinneringen over de 2de wereldoorlog. Ze vertelt heel graag verhalen aan haar dochters over haar jeugd maar enkele verhalen houdt ze liever voor zichzelf. Toch zal haar oudste dochter Lesley haar gruwelijke oorlogsverleden ontdekken en beseffen dat ze haar moeder nooit echt heeft gekend.

Bij de vorige update was ik net begonnen in Zwemmen van Nicola Keegan en dat boek is me enorm tegengevallen, 380 pagina’s volledige chaos was het voor mij. Het verhaal gaat over een beroemde Olympische zwemkampioene maar ik kon er bij momenten kop noch staart aan krijgen. Op een bepaald moment zat ik al zo ver in het boek dat ik het zonde zou vinden om te stoppen en omdat ik bleef hopen dat alles plots duidelijk zou worden of het verhaal beter zou worden, al kon je niet echt spreken van een verhaal. Dit was voor mij een van de slechtste boeken die ik de laatste maanden gelezen heb.

Gelukkig is de leesdip voorbij en ben ik dankzij het verhaal van Torey Hayden weer helemaal mee. Ook volgens Goodreads ben ik niet slecht bezig, ik zou slechts 1 boek achterop zitten dus als ik nu even goed doorlees zou ik weer op schema moeten zitten om mijn doel van 40 boeken dit jaar te halen. Op zich vind ik dit wel goed, het toont aan dat mijn leesritme goed zit en dat wanneer ik in de vakantieperiodes wat meer lees ik het tussendoor wat rustiger aan kan doen.

Ik ben alvast van plan om die 40 boeken dit jaar eindelijk te halen!

"I do believe something very magical can happen when you read a good book." J.K. Rowling #quote
Bron
Een gedachte over “Update #2: Goodreads Reading Challenge 2015

Geef een reactie

