Update #3: Goodreads Reading Challenge 2015

Maart is halfweg, tijd voor een nieuwe goodreads reading challenge update!

Ondertussen ben ik aanbeland bij het 7de boek voor dit jaar, wat betekent dat ik er al 6 gelezen heb en dus reeds 15% van de challenge voltooid heb. Volgens Goodreads zit ik hiermee nog 2 boeken achter op schema maar dat vind ik nog wel behoorlijk. Dit jaar heb ik nog geen dag vakantie genomen wat betekent dat er nog heel wat vakantie zit aan te komen waarin ik voldoende tijd zal hebben om (hopelijk) languit in de zon te gaan liggen met enkele goede boeken.

Tot nu toe is mijn mening over de boeken die ik gelezen heb al heel uiteenlopend geweest, sommige vond ik echt supergoed en kregen 4/5, andere vond ik behoorlijk tegen vallen en kregen lagere scores. Een overzichtje van mijn leesjaar tot nu toe:

  • Emma – Jane Austen (4/5)
  • Het vergeten gezicht – Elle Van Rijn (4/5)
  • Zwemmen – Nicola Keegan (1/5)
  • Een woud van zonnebloemen – Torey Hayden (2,5/5)
  • Oranje is het nieuwe zwart – Piper Kerman (4/5)
  • De leesclub – Renate Dorrestein (2,5/5)
  • Ik ben Malala – Malala Yousafzai (momenteel aan het lezen)

Mijn favorieten tot nu toe zijn zonder twijfel Het vergeten gezicht (verhaal dat zich afspeelt in het Berlijn van WO II en het Berlijn van nu) en Oranje is het nieuwe zwart (het waargebeurde verhaal van Piper Kerman in een Amerikaanse vrouwengevangenis, het echte verhaal achter de serie Orange is the New Black).

Daarnaast denk ik dat Ik ben Malala ook een van de favorieten zal worden al is dat nu nog moeilijk te zeggen aangezien ik nog maar aan pagina 50 zit.

Deze boeken liggen hier nog klaar om binnenkort gelezen te worden:

  • De dissidenten – Jonathan Lethem
  • De wraak van Prada – Lauren Weisberger

Van het eerste boek weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten, dat wordt dus een complete verrassing. Naar De wraak van Prada ben ik heel benieuwd, het is het vervolg op De duivel draagt Prada (van de gelijknamige film The devil wears Prada), een film waar ik als management assistent enorm van genoten heb dus hopelijk is deel 2 minstens even goed!

Wist je trouwens dat ik op mijn blog een overzicht bij houd van wat ik sinds 2011 gelezen heb? De lijst kan je hier vinden. Mijn persoonlijke mening over sommige van deze boeken kan je vinden door op de link te klikken, je komt dan terecht op chick-lit.be.

Veel leesplezier!

Een gedachte over “Update #3: Goodreads Reading Challenge 2015

Geef een reactie

