Instamonth maart 2015

Bij het verzamelen van de foto’s voor deze instamonth kwam ik tot de vaststelling dat ik heel wat minder foto’s getrokken heb dan ik verwacht had, het was een maand met ups en downs en stiekem hoop ik dat april een positievere maand wordt!

IMG_20150301_090931 IMG_20150301_102321

Ik begon de maand met het bakken van een appeltaart op grootmoeders wijze voor mijn grootmoeder die eind februari 80 werd, hoera!

IMG_20150306_212850

Wat doe je wanneer je nog wat mascarpone over hebt? Je gaat op zoek naar een recept voor chocomousse natuurlijk! Deze chocomousse was snel, gemakkelijk en overheerlijk, hopelijk binnenkort op de blog (wat betekent dat ik dan opnieuw kan smullen want een recept kan toch niet op de blog zonder foto’s?!).

IMG_20150310_203554

Begin maart las ik Oranje is het nieuwe zwart uit, beter bekend als Orange is the new black. Dit boek vind ik echt een aanrader, er zijn overeenkomsten met de serie maar ook heel wat zaken die niet in de serie voorkomen. Ik heb de serie gezien voor ik het boek las en moet zeggen dat de serie enorm bijgewerkt en “overdreven” is. Het is een goede serie en elke aflevering zit volgens mij prachtig in elkaar maar het is helemaal niet te vergelijken met het waargebeurde verhaal in het boek.

IMG_20150314_174050

Sofficini, het woord dat ik in februari-maart leerde kennen. Toen deze kleine flapjes in aanbieding waren in de supermarkt kon ik ze natuurlijk niet laten liggen. Op tv tonen ze hoe een gezin smult van een doosje sofficini’s maar dat lijkt me niet echt realistisch. In een doosje zitten 8 flapjes (we hebben ook al een doosje met 9 flapjes gehad, joepie!) en dit vind ik persoonlijk voldoende voor 2 volwassenen in een maaltijd met aardappelen en groenten dus wanneer je voor het volledige gezin deze sofficini’s wil maken kan je beter 2 doosjes kopen. De flapjes zijn trouwens wel lekker en dus zeker de moeite om eens in huis te halen.

IMG_20150317_195521

Granaatappels, ze zouden enorm gezond zijn maar het is zo vreselijk om de pitjes eruit te halen. Toch kan ik het niet laten om er af en toe een te kopen, ze zijn zo heerlijk!

IMG_20150318_201937

Na de workshop die ik begin februari volgde met een vriendin besloot ik om te beginnen met het maken van oorbellen. Ik bestelde mijn eerste spulletjes in de webshop en ging later in maart aan de slag!

IMG_20150318_202812

In maart maakte ik voor het eerst een recept klaar uit het Nutella kookboekje dat al enkele jaren in mijn kast staat, het werden de hazelnootkrullen, heerlijk luchtige koekjes waar je niet van kan blijven! Je kan de hazelnoten pellen door ze in de oven te steken en daarna te rollen in een handdoek maar je kan evengoed meteen gepelde hazelnoten kopen, een pak makkelijker!

IMG_20150323_200742

Tijd om te beginnen aan mijn eerste paar zelfgemaakte oorbellen!

IMG_20150331_193350

Het resultaat eind maart: een paar blauwe en een paar rode oorbellen. Deze zijn eenvoudig en op 15-20 minuutjes te maken, ideaal om na het werk nog even creatief bezig te zijn en om de dag erna met je zelfgemaakte oorbellen op het werk te verschijnen, de nieuwe hobby is een feit!

Hoe was maart voor jou?

Geef een reactie

