Gezichtszonnecrème: Kiehl’s of Biodermal?

Nu we volop kunnen genieten van de zomer is het des te belangrijker om ook je gezicht voldoende te beschermen tegen de zon. Het afgelopen jaar gebruikte ik de Ultra Light Daily UV Defense van Kiehl’s maar sinds deze op is ben ik overgeschakeld op de Biodermal gezichtszonnecrème met SPF 50. Welk van beide bevalt me nu het best?

beide

Kiehl’s Ultra Light Daily UV Defense

Deze zonnecrème van Kiehl’s is speciaal voor het gezicht bedoeld en heeft SPF50. De vochtinbrengende crème zorgt voor een optimale bescherming tegen zowel UVA als UVB en beschermt je huid de hele dag door.

De Ultra Light Daily UV Defense werd me vorig jaar aangeraden bij Kiehl’s toen ik op zoek ging naar een zonnecrème. Sindsdien gebruik ik deze iedere dag, zomer én winter want ook in de winter is het belangrijk om je huid voldoende te beschermen. Onlangs maakte ik deze tube van 60 ml op wat aantoont dat deze crème heel zuinig is in gebruik.

Kiehls2

De zonnecrème is heel licht van textuur en trekt snel in. Het deed mij vooral denken aan een body lotion maar dan voor op het gezicht. Daarnaast ruikt de crème ook fris, geen vervelende zonnecrème geur dus. De crème laat geen vettig laagje achter wat voor mij een echte must is aangezien ik daarna nog mijn make-up wil aanbrengen. Ik gebruikte deze crème na het aanbrengen van mijn dagcrème en voor het aanbrengen van mijn make-up.

Ik heb lang getwijfeld om te starten met een zonnecrème voor het gezicht omdat ik bang was dat dit te vettig zou zijn voor mijn huid en dit meer acné zou veroorzaken maar gelukkig was dit niet het geval met de Kiehl’s Ultra Light Daily UV Defense.

De zonnecrème zit in een nette tube die makkelijk is in gebruik. Dankzij de witte verpakking zie je makkelijk hoeveel er nog in de tube zit.

De prijs is eerder aan de hoge kant, je betaalt immers € 41 voor een flesje van 60 ml.

Score: 8/10

Biodermal zonnefluïde

De zonnecrème van Biodermal zit eveneens in een nette tube en werkt op dezelfde manier als deze van Kiehl’s.

biodermal

De zonnefluïde bevat SPF50 en beschermt tegen UVA en UVB straling. Bovendien is deze waterresistant, een pluspunt wanneer je graag gaat zwemmen. De crème van Biodermal is duidelijk veel vloeibaarder dan deze van Kiehl’s wat minder praktisch is in deze verpakking aangezien het product makkelijk uit de tube loopt. Een pompflacon zou bij deze crème handiger zijn.

Biodermal2

De fluïde trekt minder snel in dan de Ultra Light Daily UV Defense en laat naar mijn gevoel ook een iets vettiger laagje achter. Na wat wachten is de fluïde ingetrokken en kan je verder met het aanbrengen van je make-up. Persoonlijk is dit voor mij een minpuntje aan deze zonnecrème, naar mijn gevoel zorgt het vettige laagje vaker voor acné en maakt het mijn huid vettiger.

De prijs is ongeveer € 16 voor 50 ml, heel wat voordeliger dus dan de crème van Kiehl’s.

Score: 6/10

Mijn oordeel? Wanneer ik tussen beide crème moet kiezen zou ik opnieuw voor de Kiehl’s Ultra Light Daily UV Defense gaan omdat deze zuinig is in gebruik, makkelijk doseert en snel intrekt.

Wat is jouw favoriete zonbescherming voor het gezicht?

Geef een reactie

