Instamonth juli 2015

Juli stond voor mij hoofdzakelijk in het teken van vakantie en de hoop dat de weergoden me goed gezind zouden zijn. Gelukkig was dat gedurende de meeste dagen het geval en kan ik zeggen dat ik een mooie, zonnige vakantie in eigen land heb kunnen doorbrengen. Even een kijkje naar wat er in juli zoal gebeurde:

IMG_20150708_144058

 

Dit boek is echt prachtig! Serieuze onderwerpen worden verweven met humor waardoor het boek leesbaar blijft. Meteen daarna ging ik Een man die Ove heet, een ander boek van Fredrik Backman, halen in de bibliotheek, ik ben benieuwd of het even goed is.

IMG_20150709_154459

Toen we bij Makro waren vond ik in een bak met allerlei tijdschriften nog 1 tijdschrift waarbij dit boek zat. Vele hemels boven de zevende staat al heel lang op mijn verlanglijstje maar is moeilijk te bemachtigen bij de bibliotheek dus ik besloot voor deze ene keer toch een uitzondering te maken en het boek te kopen.

IMG_20150709_190613

Al maanden keek ik uit naar de Minions film en dankzij Nymphette won ik gewoon 2 gratis kaartjes! 4 weken in een zonovergoten België verblijven is nog steeds een verre droom dus op een iets minder mooie dag trokken we naar Antwerpen. Persoonlijk vond ik de film nog OK, het was misschien niet volledig wat ik verwacht had maar voor mij maakte de humor en de muziek veel goed. De Despicable Me films vind ik beter maar als je net als mij een Minions fan bent dan raad ik de Minions film zeker ook aan.

IMG_20150716_213807

Juli was duidelijk een leuke maand want na het kopen van Vele hemels boven de zevende en het zien van de Minions film trokken mijn vriend en ik naar Oostende voor het sunset optreden van Kensington. Deze Nederlandse band vind ik gewoon supergoed dus een optreden op het strand van Oostende kon ik gewoon niet voorbij laten gaan. Na een etentje in ons favoriete restaurant in Middelkerke (Cheff’s), trokken we naar Oostende voor een prachtig optreden.

IMG_20150720_141200

Zomer en vakantie betekent voor mij ook frisse fruitsalades maken. Meestal eet ik deze buiten op in het zonnetje en met een goed boek maar deze keer bleef ik achter de computer hangen met een aflevering van Pretty Little Liars.

IMG_20150727_161832

Nog een boek dat al lang op mijn verlanglijstje stond (mijn leeslijstje is heel lang!) en plots in de bibliotheek lag. Soms kom ik de bibliotheek binnen, loop ik alle rekken af en moet ik moeite doen om enkele boeken te vinden die me aanspreken en andere keren loop ik recht op mijn favoriete boeken af, precies alsof ik er naartoe getrokken word, hebben jullie dat ook?! Ik had gedacht om tijdens mijn vakantie veel te lezen maar uiteindelijk kwamen er zoveel andere dingen tussen dat ik nog steeds The Cuckoo’s calling aan het lezen ben al vind ik dat niet zo erg want het is een zalig boek!

IMG_20150728_211107

Ik hoor heel veel lovende reacties op de Gentbrugse Meersen dus wou ik hier wel eens heen tijdens de vakantie. Omdat het behoorlijk waaide hielden we onze wandeling beperkt tot de volkstuintjes. Wat een prachtig concept is dit, allemaal schattige moestuintjes naast elkaar, heerlijk!

Nu lijkt het misschien alsof ik vooral boeken las tijdens de vakantie terwijl dit eigenlijk helemaal niet het geval is naar mijn aanvoelen. Vaak vergeet ik foto’s te maken van leuke activiteiten, zo gingen we ook nog met vrienden iets te gaan eten, karten, naar Bobbejaanland, Pairi Daiza, …

Voor mij was het een geslaagde zomervakantie, ik begin met opgeladen batterijtjes aan de 2de helft van 2015 en begin stiekem al uit te kijken naar de herfst en de feestdagen…

Hoe was de zomer van 2015 tot nu toe voor jullie?

4 gedachtes over “Instamonth juli 2015

  1. Ik ben ondertussen ook aan “The Cuckoo’s Calling” begonnen die al veel te lang in mijn kast stond, eind juli kon ik eindelijk ook “The Silkworm” kopen aan een normale prijs in de Fnac van Brugge. In verband met de bib: ook ik heb tijden dat ik niet weet wat eerst te kiezen, andere keren lijkt er tussen al die boeken niks naar mijn zin te vinden te zijn. Maar dat is goed, zo heb ik af en toe tijd eigen boeken te lezen haha.

    Het boek helemaal bovenaan beland bij deze trouwens ook op m’n to-read-lijstje! 😀

  2. Een leuke blog heb je…
    Het eerste boek komt zeker op mijn leeslijstje… zo te zien ga je ook naar de bib in Gent… ik herken het probleem… de boeken die je wil lezen zijn meestal (altijd) uitgeleend.

Geef een reactie

