Opgemaakt & favorieten zomer 2015

Tijdens dit druilerige herfstweekend lijkt het alsof we de zomer van 2015 achter ons gelaten hebben, de ideale gelegenheid om op te lijsten wat ik de afgelopen zomer zoal opmaakte en om na te gaan of daar favorieten tussen zitten:

Opgemaakt juli
Opgemaakt juli

In juli belandden er niet zo bijster veel producten in de vuilnisbak:

  • Andrélon Perfecte Puntjes shampoo: door de talrijke Nederlandse blogs die ik volg was ik benieuwd geworden naar de haarproducten van Andrélon. Deze shampoo en de bijhorende conditioner Perfecte Puntjes nam ik mee op een van mijn shoppingtripjes naar Nederland. Op zich een fijne shampoo, zeker in combinatie met de conditioner al moet ik zeggen dat er maar weinig shampoos zijn die me kunnen bekoren, voor mijn gevoel krijg ik veel te snel vettig haar dus ik vrees dat ik nog een lange zoektocht af te leggen heb naar de ideale shampoo…
  • Bourjois Healthy mix foundation in 51 Light Vanilla: zoals jullie waarschijnlijk al weten mijn favoriete foundation van de laatste tijd. Deze geeft voldoende dekking zonder dat het er cakey gaat uitzien en is qua kleur ook behoorlijk passend bij mijn huid. In de winter volstaat deze 51 Light Vanilla, in de zomer meng ik deze met nummer 52 of gebruik ik enkel nummer 52.
  • Kruidvat Aloe Vera handzeep: een standaard handzeep, zeker in orde voor zo’n zacht prijsje!
  • Kiehl’s Ultra Facial Cream: heerlijke dag- en nachtcrème! Deze voedt mijn huid genoeg zonder een vettig laagje achter te laten en heeft geen vervelende geur. De prijs is eerder aan de dure kant (€ 24 voor 50 ml) maar anderzijds heb je echt niet veel nodig van deze crème waardoor deze lang meegaat. Het enige nadeel is dat deze in een potje zit, na een tijdje wordt het hierdoor toch iets minder hygiënisch.
  • MAC Prep & Prime blemish control gel: toen mijn vorige primer op ging zette ik mijn eerste stappen in de plaatstelijke MAC winkel. Enkele minuten later wandelde ik tevreden met deze prep & prime blemish control gel naar buiten. Nu deze op is kan ik zeggen dat dit een goede primer is maar ik zou deze niet opnieuw kopen omdat ik het gevoel had dat deze iets te agressief is voor mijn huid, jammer!

In augustus gingen er wat meer producten richting exit:

augustus_final

  • The Body Shop Seaweed clarifying toner: deze toner van The Body Shop kost ongeveer € 10 en is alcoholvrij, dat leek me prijs-kwaliteit dus geen slechte keuze. Helaas zal het voor deze bij een enkeltje richting vuilnisbak blijven en zal ik deze bij volgende bezoekjes aan The Body Shop mooi in het schap laten staan, ik kan het niet precies omschrijven maar ik had het gevoel dat er toch nog een ingrediënt in zat die mijn huid niet kon verdragen. Volgende keer zal ik opnieuw voor de Aloe calming toner gaan!
  • Kneipp douchecrème Wilde Roos & Lavendel: deze douchecrème stond lang in mijn kast omdat ik niet zo’n fan ben van lavendel. Uiteindelijk besloot ik deze te gaan gebruiken wanneer ik ’s avonds onder de douche ging omdat het zo’n typische rustgevende geur is. Achteraf gezien viel de geur en de douchecrème beter mee dan eerst gedacht, ik ben vooral benieuwd geworden naar het assortiment van Kneipp.
  • Garnier verzachtende oogreinigingslotion: deze oogreinigingslotion begint een bekende te worden in mijn opgemaakt producten en blijft eveneens een favoriet. Ik hou van een milde oogreinigingslotion en deze van Garnier is daar perfect voor. Al blijft het jammer dat de flesjes zo snel op gaan…
  • Dr. Van der Hoog Beauty Bamboo Green Tea masker: het zoveelste heerlijke maskertje van dr. Van der Hoog, ideaal voor wat extra verwennerij op zondagavond!
  • Vichy Normaderm nuit nachtcrème: met deze nachtcrème had ik lange tijd een haat-liefde verhouding dit uiteindelijk toch positief is uitgedraaid. Ik denk dat ik deze crème ooit als nachtcrème ben beginnen gebruiken in de winter en al snel stelde ik vast dat deze niet voedend genoeg was. Gelukkig haalde ik de crème afgelopen zomer opnieuw uit de kast en wat bleek? Ideaal voor de zomer! De crème is licht, trekt snel in en biedt voldoende verzorging tijdens de zomer.
  • Aquafresh freshmint tandpasta: alweer een bekende in de opgemaakt posts, blijft een fijne tandpasta!
  • The Body Shop Camomile cleansing butter: heerlijk om dit ’s avonds te gebruiken om je make-up eraf te halen! Ik gebruikte lange tijd reinigingsmelk maar was hier niet zo tevreden over, deze butter daarentegen is ideaal. Eerst haal ik mijn make-up eraf met deze cleansing butter, daarna nog even een face wash en klaar!
  • Gillette Satin Care Pure & Delicate scheergel: een gewone scheergel voor de gevoelige huid, niks speciaal op aan te merken!
  • Noviderm Boréade Cleansing Cream: fijne face wash voor de gemengde tot vettige huid. Deze bevat geen alcohol, siliconen, essentiële oliën of zeep en is daardoor ook perfect geschikt voor de gevoelige huid.

Er zijn een aantal producten die ik in de toekomst zeker opnieuw zal kopen: de Bourjois foundation (duh!), Kiehl’s Ultra Facial Cream, maskertjes van Dr. Van der Hoog, Vichy Normaderm nachtcrème, Aquafresh tandpasta en The Body Shop Camomile cleansing butter. Stuk voor stuk fijne producten die mijn favorietenlijstje mogen aanvullen!

2 gedachtes over “Opgemaakt & favorieten zomer 2015

  1. Misschien een shampoo tip: Lush. Ik gebruik Rehab eens in de zoveel tijd en mijn haar kikkert daar echt van op. Dan kan ik weer een tijdje zonder ‘snel vet haar’ verder 🙂

Geef een reactie

