Zwangerschapsupdate: week 13 – 14

Week 13

Deze week gebeurt er op babyvlak niet veel bijzonders. Januari is ondertussen goed op dreef wat ook betekent dat het werkritme er opnieuw goed in zit. Mijn dagen bestaan vooral uit pendelen naar het werk, werken, pendelen naar huis, koken, indien nodig een douche nemen, snel nog iets kijken van op de digibox en daarna op tijd onder de wol! Van maandag tot vrijdag verloopt alles dus behoorlijk monotoon. In het weekend proberen we dan zoveel mogelijk geklaard te krijgen: inkopen doen (lang leve collect&go!), al eens iets opzoeken voor de baby, familiebezoekjes en het huisje proper houden. Aaaah, die huiselijkheid… Ergens geniet ik er wel van maar anderzijds krijg ik steeds meer het gevoel opgeslorpt te worden door het werk waardoor ik noch van het werk, noch van mijn tijd thuis geniet, pfff…

De donkere dagen zorgen ervoor dat ik vaker denk ‘kon ik nu maar een koffietje nemen’ maar ik hou me sterk en drink op zo’n momenten eens een goed glas water, hup, gaan met de geit!

Week 14

De volgende afspraak bij de gynaecoloog komt weer dichterbij en ik ga me steeds vaker afvragen of het nu een jongen of een meisje wordt, spannend! Als alles goed gaat komen we het bij de volgende controle te weten, aftellen maar!

De griep komt in het land waardoor ik besluit om alsnog een griepvaccinatie te laten doen, gelukkig ben ik ondertussen ver genoeg in de zwangerschap al moet ik door de drukte bij de dokter nog tot volgende week wachten.

Ik begin vaker te merken dat ik pijn heb ik de lage onderrug en ’s nachts krijg ik plots pijn in mijn linkerdijbeen, vervelend! Gelukkig verdwijnt de pijn in mijn been overdag na wat beweging. Zwanger zijn is precies van het ene kwaaltje in het andere terecht komen maar dat zeggen ze je niet op voorhand! 😉

5 Quotes that Keep Me Going Through Pregnancy and Motherhood ...:

 

Een gedachte over “Zwangerschapsupdate: week 13 – 14

Geef een reactie

