Review: Yves Rocher Purity Shampoo

Naast al het zwangerschapsgebabbel is het de hoogste tijd om een van mijn nieuwe ontdekkingen van 2016 op beautygebied te delen, namelijk de Yves Rocher Purity Shampoo!

yves_Rocher

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe shampoo omdat ik het gevoel had dat mijn haar wel heel snel vies werd. Normaal gezien was ik mijn haar om de dag en is dit voldoende maar de laatste weken moest ik op de 2de dag (de dag waarop ik pas ’s avonds opnieuw mijn haar was) droogshampoo gebruiken. Droogshampoo is goed voor even maar tegen dat ik ’s avonds thuis kwam sprong ik het liefst meteen onder de douche.

Tijdens de solden besloot ik eens een kijkje te nemen bij Yves Rocher. Daar kwam ik de Pureté shampoo tegen voor vet haar. De shampoo bevat geen siliconen, geen parabenen en geen kleurstoffen dus dat zag er alvast goed uit! Dit belooft het product:

Langdurig schoon haar, van de wortel tot in de haarpunten, dankzij de talgregulerende werking van biologisch geteelde brandnetel.

In het begin dacht ik nog af te wisselen met de andere shampoo die ik nog staan heb maar dat heeft niet lang geduurd. Wat een heerlijke shampoo is dit! Om de dag gebruik ik ’s avonds in de douche een beetje van deze shampoo en mijn haar is 2 dagen fris en valt goed in model, en dat met slechts 1 wasbeurt! Ik gebruik deze shampoo nu iets meer dan een maand en ik denk dat er amper 1/5de uit de fles is wat naar mijn mening heel zuinig in gebruik is. Daarnaast is de droogshampoo opnieuw naar de kast verbannen, win-win dus! In principe zou ik de 3de dag de droogshampoo kunnen gebruiken om zo nog een wasbeurt uit te sparen maar persoonlijk ga ik liefst om de dag even onder de douche staan.

De shampoo zit in een fles van 300 ml en is gemaakt van groen, doorschijnend plastic waardoor je goed kan zien hoeveel er nog in de fles zit. Persoonlijk vind ik dit formaat wel handig, het is voldoende om even verder te kunnen met shampoo en de fles kan makkelijk mee in een reistas/koffer.
De dop is stevig waardoor je de fles makkelijk opnieuw kan sluiten. Als je liever met een pompje werkt dan kan je dat voor slechts € 1,50 erbij kopen via de webshop (het pompje kan je nadien voor een andere shampoo gebruiken).

Een fles van 300 ml kost €5,90 maar meestal zijn er bij Yves Rocher aanbiedingen waardoor je nog minder betaalt.

Pluspunten:

  • goede prijs
  • zuinig in gebruik
  • frisse, aangename geur
  • handige verpakking (300 ml)
  • online en in de winkel te koop

Minpunten:

  • geen!

 

Geef een reactie

