Zwangerschapsupdate: week 18 – 19

Week 18

In week 18 ben ik ook nog enkele dagen thuis omwille van de lage bloeddruk. Gelukkig lijkt mijn lichaam daarna te wennen aan de nieuwe situatie en voel ik me opnieuw beter.

De dagen dat ik thuis zit werk ik volop aan de geboortelijst, ik kan er eigenlijk niet genoeg van krijgen om allerlei spulletjes uit te zoeken voor de baby, wat een schattige en leuke dingen hebben ze ook overal!

Op het einde van week 18 denk ik voor het eerst een zacht schopje te voelen, ik ben helemaal niet zeker maar het is een gevoel dat ik nog nooit eerder heb gehad dus waarschijnlijk is het de baby, toch?

Week 19

Deze week voel ik me heel goed, vaarwel misselijkheid, welkom energie! Vooral wanneer de zon schijnt voel ik meteen een energieboost, laat maar komen die lente!
Daarnaast heb ik sinds een week of 2 terug veel meer honger, een beetje zoals de eerste
3-4 weken. ’s Ochtends moet ik me inhouden om niet iedere dag voor het werk nog even langs de Panos te passeren en chocolade is helemaal niet meer veilig in mijn buurt.

Ondertussen hebben we beslist welke kinderwagen we willen en publiceren we de geboortelijst zodat de dichte familie al eens een kijkje kan nemen en ons eventueel nog tips/aanraders kan bezorgen.

Week 19 sluiten we vrolijk af met de 20-weken echo, hier heb ik zo lang naar uitgekeken! Tijd voor een grote controle van de baby en deze keer krijgen we zekerheid over het geslacht, hoera! Alles ziet er prima uit, de baby vindt het duidelijk plezant en we krijgen zelfs een 3D fotootje te zien van het gezichtje, zo bijzonder!

Na een bezoekje aan de gynaecoloog ben ik altijd weer even gerust gesteld, ik tel al af naar de volgende consultatie!

Chocoholic's KC mantra:

Een gedachte over “Zwangerschapsupdate: week 18 – 19

  1. Spannend, zo’n kleintje mogen verwelkomen! Een dikke proficiat! Bij de geboorte van onze laatste ontdekten wij de Cocobelt, een handig ding om de maxi-cosi makkelijker te dragen! En een kuipje om op een triptrapstoel te installeren. Aanraders!

Geef een reactie

