Zwangerschapsupdate: week 25-26

Week 25

Deze week begon met iets minder fijn nieuws, zo bleken de waarden van de suikertest iets te hoog waardoor ik volgende week de uitgebreide suikertest moet laten doen. Natuurlijk besefte ik voordien wel dat ik misschien toch wel iets te vaak snoepte maar stiekem hoop je toch dat alles goed is. Anderzijds ben ik ook “blij” dat de uitgebreide suikertest afgenomen zal worden, op die manier wordt zwangerschapsdiabetes hopelijk volledig uitgesloten. Dat worden spannende dagen!

In het weekend mochten we de boeken met geboortekaartjes halen om ons hier een weekend in te verdiepen, wat een keuze! Na ongeveer 15 boeken doorbladerd te hebben hebben we helaas nog niet helemaal gevonden wat we zochten maar deden we wel enkele fijne ideetjes op. Het zal dus een gepersonaliseerd kaartje worden gebaseerd op enkele ontwerpen die we mooi vinden, afwachten maar naar het eerste resultaat!

Daarnaast begin ik nu pas last te krijgen van stemmingswisselingen, ik vermoed dat dit komt doordat ik mijn kleintje meer en meer wil beschermen. Zo kan ik door een reactie van iemand plots beginnen wenen en heb ik op de bus en in de supermarkt het liefst dat iedereen zo ver mogelijk uit de buurt van mijn buik blijft.

Een van de fijnere dingen vind ik de schopjes die ik steeds beter voel en soms voel en zie je de baby gewoon op een bepaalde plaats in je buik liggen, zo bijzonder!

Week 26

Net zoals week 25 was week 26 er eentje met ups en downs. Waar ik me tot nu toe rustiger voelde dan vroeger voel ik me de laatste dagen steeds emotioneler worden. Het vervelende is dat ik deze buien niet zie aankomen, zo zegt iemand iets of gebeurt er iets waardoor ik meteen boos en verdrietig tegelijk word en ik tranen in mijn ogen krijg, vervelend!

Ik probeer dan ook om deze momenten zo snel mogelijk te vergeten en concentreer me vooral op de fijne dingen, zo gingen we deze week het ontwerp voor het geboortekaartje bespreken, alweer iets dat we binnenkort kunnen afvinken!

Al was een van de leukste nieuwtjes in week 26 het nieuws dat een vriendin van me ook zwanger is! Dat betekent dus dat ons mannetje er eind dit jaar een vriendje of vriendinnetje bij krijgt!

Geef een reactie

