Zwangerschapstag

Op Little Wonder World kwam ik de zwangerschapstag tegen. Omdat ik het heel interessant vond om de zwangerschappen van Manon en Bibian te volgen en omdat ik gek ben op tags besloot ik deze hier over te nemen:

Hoe ver ben je nu?

27 weken en 5 dagen

Hoeveel ben je aangekomen/wat is je omvang?

De teller staat momenteel op +6 kg, voorlopig vind ik dat nog netjes!

Zwangerschapskleding?

Ja! Sinds week 8 moest ik al op zoek naar zwangerschapsbroeken en enkele weken later waren ook de t-shirts & truitjes aan de beurt. Op dit moment heb ik 4 broeken, 2 t-shirts met korte mouwen, 2 met driekwartsmouwen en 1 trui (allemaal uit H&M).

Striae?

Nog niet dus blijf ik braaf mijn buik en heupen 2 maal per dag insmeren. Duimen maar dat dit helpt!

Slaap?

Lukt nog best goed. Normaal ben ik een buikslaper dus dit heb ik mezelf snel proberen afleren. Gelukkig lukt het goed om op mijn zij te slapen dankzij een borstvoedingskussen, echt goud waard! Het enige waar ik wakker van word zijn de nachtelijke toiletbezoekjes maar die horen er nu eenmaal bij.

Beste moment van deze week?

Het bezoek aan de kapper! De laatste keer dat ik bij de kapper ging was de dag van de zwangerschapstest dus het was ondertussen alweer 5 maanden geleden. Normaal gaan we om de 2 maanden naar de kapper maar het was er nog niet van gekomen. Al vind ik het een aanrader voor iedere zwangere vrouw, even lekker genieten bij de kapper en daarna buiten wandelen met een frisse coupe, je voelt je meteen een pak beter!

Slechtste moment van deze week?

De verkoudheid, snotter snotter… en mijn oren lijken wel verstopt, alles klinkt zo ver weg!

Mis je iets?

Voldoende rusten! Ik merk dat ik het rustiger aan moet en wil doen maar het komt er maar niet van. Ik wil hier deze laatste weken toch nog verandering in brengen en meer tijd voor mezelf maken.

Bewegingen?

Regelmatig! Zowel wanneer ik gewoon ergens zit als in de zetel als wanneer ik in bed lig, heerlijk om dat kleine mannetje tekeer te voelen gaan!

Food Cravings?

Vooral chocolade! Tijdens de eerste weken van de zwangerschap kreeg ik instant hoofdpijn van het kleinste stukje chocolade maar nu zou ik hemel en aarde bewegen om chocolade te eten, mmmmmmmmm!

Iets dat je misselijk of bleh maakt?

Pompoen & aubergine bah! Normaal eet ik deze groenten graag maar sinds ik zwanger ben kan ik ze niet meer ruiken of zien. Daarnaast durf ik me ook niet meer te wagen aan koffie, enerzijds omdat ik dit zelf zo beslist heb maar anderzijds ook omdat ik schrik heb dat het me zo gaat tegenvallen.

Geslacht?

Nog steeds een jongetje!

Kwaaltjes?

Momenteel valt dit heel goed mee en blijft het beperkt tot soms wat pijn in mijn onderrug, hopelijk blijft het zo!

Navel in of uit?

Voorlopig nog in al vrees ik niet dat ik zo het einde zal halen.

Blij of chagrijnig?

Allebei! Tegenwoordig vind ik mezelf zo vermoeiend, ik probeer steeds blij en positief te zijn maar plots kan mijn humeur helemaal omslaan, lastig!

Waar kijk je naar uit?

Het moment dat ons kleine mannetje in mijn armen ligt (de bevalling negeer ik momenteel het liefst).

Deze tag vulde ik nu in op het einde van het 2de trimester. Dit betekent dat ik toch nog 10 à 12 weken te gaan heb als alles goed gaat, weken waarin er volgens mij nog heel veel zal veranderen. Wie weet vul ik deze tag binnenkort dus nogmaals in!

Geef een reactie

