Zwangerschapsupdate: week 28-29

Week 28

Wow, week 28 alweer! Dat betekent dat het 3de en laatste trimester officieel is ingezet! De verkoudheid blijft helaas aanhouden waardoor we besloten om fysiologische neusdruppels te halen bij de apotheek, wat een redding! Na een dag of 2-3 voelde ik me een pak beter!

Ik merk meteen dat het 3de trimester opnieuw een aanpassing is, de vermoeidheid loert opnieuw sneller om de hoek en soms voel ik vreemde steken in mijn buik waardoor ik me zorgen maak. Daarnaast krijg ik sneller last van tintelingen in mijn tenen als ik zit.

Gelukkig mochten we deze week afsluiten met een bezoekje aan de gynaecoloog. Hier kreeg ik te horen dat de resultaten van de uitgebreide suikertest helemaal goed waren en ik me dus geen zorgen hoef te maken over zwangerschapsdiabetes, oef! De baby is nu ongeveer 35 cm lang en weegt 1300 gram, nog steeds helemaal op schema! Helaas blijft hij niet zo fotogeniek, telkens wanneer we bij de gynaecoloog zijn ligt hij met zijn armpjes (en soms ook beentjes!) voor zijn gezicht. Daarnaast lijkt het wel alsof de baby merkt dat we bij de gynaecoloog gaan, de dag van de afspraak lijkt hij altijd actiever dan anders!

Basically the entire 3rd trimester #pregnancyproblems:

Week 29

De eerste dag van week 29 werd ik wakker met een enorme kuitkramp, hallo 3de trimester!

Ondertussen is de lente helemaal in het land dus besloten we om een wandeling te maken in de bloementuin aan het kasteel van Groot-Bijgaarden. Heerlijk om buiten te zijn tussen deze mooie bloemen!

Tegen het einde van week 29 begin ik stilletjes te hopen dat het terug wat frisser wordt, dit lenteweer is fijn maar door de warmte is het heel lastig om te slapen!

De baby lijkt het volledig naar zijn zin te hebben, sinds deze week is hij actiever dan ooit!

Geef een reactie

