Zwangerschapsfavorieten: food editie

Ondertussen zit ik goed in het laatste trimester en leek het me leuk om eens na te denken over mijn zwangerschapsfavorieten, items die me deze afgelopen maanden geholpen, opgevrolijkt of door de dag/nacht geholpen hebben! Omdat het best een lang lijstje geworden is heb ik de favorieten opgesplitst in een food editie en in een allerlei editie. Deze week de food editie!

Zwangerschapsvitamines

Van zodra we besloten hadden om voor een kindje te gaan begon ik met het innemen van zwangerschapsvitamines, op die manier wist ik zeker dat ik de nodige vitamines binnen had en mocht ik zwanger zijn dan zou de baby vanaf de start ook deze vitamines doorkrijgen.

Na wat opzoekwerk besloot ik om de Dagravit Mama & Baby vitamines te nemen, deze vond ik de beste samenstelling hebben aangezien er in heel wat vitaminesupplementen te veel zit van bepaalde vitamines. Daarom vond ik voor mijn gevoel Dagravit de beste keuze aangezien er hier hoofdzakelijk maximum 100% van een bepaalde vitamine in zit.

Het enige nadeel is dat deze vitamines enkel te koop zijn in Nederland (oa. bij de Etos) maar dat vind ik persoonlijk het ideale excuus om af en toe een uitstapje naar Nederland te organiseren!

Chocolade

Chocolade is natuurlijk iets wat zo goed als iedere vrouw op eender welk moment vreugde kan brengen maar tijdens mijn zwangerschap had ik dit toch net iets vaker. In het begin kon ik amper chocolade eten (sorry Sinterklaas!) omdat ik er meteen hoofdpijn van kreeg. Daarom besloot ik de chocolade even links te laten liggen maar toen Pasen in zicht kwam gaf ik het opnieuw een kans. De paaseitjes gingen vlot naar binnen maar ook Tony Chocolonely, Galak Popri en Johnny Doodle kunnen me nog steeds bekoren!

EAT THE BIRTHDAY CAKE YOU SKINNY BITCH! http://www.nobleworkscards.com/0863-chocolate-cant-funny-talk-bubbles-happy-birthday-card.html:

Capri Sun

Rond dezelfde periode kreeg ik ook enorm veel zin in fruitsap en wat is er handiger om mee te nemen naar het werk dan Capri Sun?! Aangezien ik koffie tijdens de zwangerschap volledig heb afgezworen en ik het ook niet meer zo heb voor thee blijft er naar mijn gevoel niet veel meer over naast water om te drinken. Frisdrank en fruitsappen zijn niet zo gezond maar af en toe een Capri Sun geeft me toch het gevoel om eens iets anders te drinken. Daarnaast is spuitwater met een beetje verse limoen en munt ook een echte aanrader!

Koude chocolademelk

Koude chocolademelk vind ik ook de ideale afwisseling voor water. Het is verfrissend en je hebt meteen ook wat melk binnen! Ik kies er wel voor om de chocolademelk zelf te maken met poeder en ga dus niet voor Cécémel of iets dergelijks. Slurpen maar!

Panos

Wanneer ik naar mijn gewichtstoename kijk tijdens de zwangerschap zie ik tot nu toe vooral een piek tussen week 20 en week 24 en dat is op zich niet zo vreemd. Toen begon ik namelijk aan een andere ochtendroute naar het werk waardoor ik vroeger in de stad was en dus ook iets meer tijd had om nog even langs de Panos te gaan voor een heerlijke chocoladekoek!

Gelukkig kan ik me ondertussen opnieuw wat meer beheersen (de schrik zat er wel in toen de resultaten van de eerste suikertest niet goed bleken te zijn!) en loop ik niet meer zo vaak langs de Panos maar tussen week 20 en 24 was het een trouwe vriend!

Fruitsalade

In de wintermaanden vond ik het moeilijk om iedere dag verschillende stukken fruit te eten. Ik deed het wel maar het fruit dat in de winter beschikbaar is vind ik nogal saai. Ondertussen is er opnieuw veel meer keuze en dat is gewoon heerlijk! Wanneer ik ’s avonds aan het koken ben sta ik tussendoor verschillende potjes met fruit klaar te maken die ik de volgende dag kan meenemen naar het werk. Ik maak er dan voor mezelf een sport van om eerst al het fruit op te eten vooraleer ik een koekje eet omdat ik zo zeker weet dat ik voldoende vitamines binnen heb.

Wanneer ik thuis ben geniet ik er dan weer van om snel een fruitsalade in elkaar te steken, heerlijk om al die verschillende stukken fruit door elkaar te proeven! Vooral aardbeien zijn een favoriet, ik kan ze met bakjes tegelijk verslinden!

 

Van echte gekke eetgewoontes of cravings kan ik niet spreken aangezien die er niet zijn al moet ik toegeven dat ik tegenwoordig naast aardbeien enorm verzot ben op Magnum ijsjes, jum!

Welke food cravings of favorieten had/heb jij tijdens je zwangerschap?

 

 

 

 

Geef een reactie

