Zwangerschapsupdate: week 30-31

Week 30

De zomerse temperaturen blijven ook bij de start van week 30 stand houden, nog even doorbijten! Overdag ben ik hierdoor niet zo productief en ’s nachts weet ik bijna niet waar kruipen van de warmte, als dat maar goed komt met nog 2 maanden te gaan! Gelukkig vallen de overige kwaaltjes deze week goed mee, naast wat pijn in mijn onderrug gaat het nog best vlot.

Ik voel dat de baby steeds vaker tegen mijn buik aan ligt, heerlijk om zo dicht contact te kunnen hebben!

Afgelopen weekend hebben we het ontwerp van het geboortekaartje en het doopsuiker definitief vastgelegd, we kunnen dus beginnen met het schrijven van de enveloppen! Opnieuw iets dat we kunnen afvinken van ons to-do lijstje. Dit betekent uiteraard ook dat de naam voor de baby gekozen is!

Week 31

Deze week merk ik terug dat we in het 3de trimester zitten. Na een werkdag voel ik me echt pompaf en wanneer ik dan nog een nieuw receptje wil uitproberen in de keuken moet ik soms wel 5 keer lezen wat ik precies moet doen vooraleer het lijkt door te dringen.
De zwangerschapsdementie is dus ook volledig toegeslagen, ik merkte dit al langer maar nu lijk ik echt niks meer te kunnen onthouden!
Vanaf nu probeer ik iedere week een halve of volledige dag vakantie te nemen om het toch een beetje rustiger aan te doen.

Op 20 mei, de tweede dag van week 31 waren mijn vriend (mijn man maar dat klinkt nog steeds zo vreemd!) en ik 1 jaar getrouwd, dat vierden we met een gezellig etentje bij de lokale Italiaan, jummie! 1 jaar geleden voelde ik me niet zo goed in mijn vel omdat het maar niet leek te lukken om zwanger te worden, had ik toen maar geweten hoe mijn leven enkele maanden later zou veranderen!

Op het einde van week 31 gaan we naar de eerste van vijf prenatale lessen. Samen met 9 andere zwangere koppels krijgen we eerst een uurtje uitleg en oefeningen van een kinesist. We leren enkele oefeningen om ons bekken te kantelen en om de bekkenbodemspieren te trainen, handig! Daarna krijgen we nog een 40-tal minuten uitleg over de ontwikkeling van de baby door een vroedvrouw. De eerste les viel me goed mee en het lijkt me ook nuttig om deze lessen te volgen al moet ik zeggen dat ik deze eerste les liever rond week 20 zou krijgen. Dan weet je al welke oefeningen je kan doen en heb je ook meer aan de informatie over de ontwikkeling van de baby.
Daarnaast was het ook interessant om te horen voor wanneer de andere zwangere vrouwen uitgerekend zijn, in dit groepje leek iedereen een zoontje te verwachten in juli, wat een toeval!

Dit dacht ik vooral in week 31:

3rd trimester:

Geef een reactie

