Dingen die ik zal missen aan zwanger zijn

Aangezien mijn zwangerschapsupdates regelmatig doorspekt waren met wat geklaag wil ik ook graag een positieve boodschap schrijven over mijn zwangerschap. En omdat ik van lijstjes hou gebeurt dit natuurlijk met een lijstje!

  • de schopjes: het duurde even maar vanaf week 23 voelde ik heel duidelijk schopjes die steeds harder werden. Op het einde worden dat venijnige steken naar je blaas toe maar dan nog vind ik het heerlijk om te merken dat alles nog steeds in orde is daar.
  • het moment van de positieve zwangerschapstest: stiekem voelde ik de week voordien al dat het deze keer misschien wel gelukt zou zijn maar die ochtend van de zwangerschapstest is onvergetelijk. Je schiet wakker, beseft dat het D-day is, rent naar de badkamer, was nog nooit zo blij om op je handen te plassen, wacht vol spanning met ogen die van de klok naar het staafje schieten en terug en dan… ja daar staat het dan, 2 streepjes, een plusje, de bevestiging van je zwangerschap!
  • eindeloos webshops bezoeken: zwangerschapskleding, babykleding, spulletjes hier en daar, heerlijk vind ik het om rond te snuisteren op webshops en om met enkele klikken een bestelling te laten opsturen zonder de deur uit te moeten!
  • complimentjes over je buik: van zodra het duidelijk is dat je niet gewoon te veel gegeten hebt maar dat je echt zwanger bent krijg je van heel wat mensen complimentjes over je mooie buik, heerlijk!
  • de bezoekjes aan de gynaecoloog: veel vrouwen vinden bezoekjes aan de gynaecoloog waarschijnlijk niet zo fijn maar ik heb hier tijdens mijn zwangerschap steeds van genoten. Heerlijk om even te kunnen overlopen hoe het nu gaat, om je twijfels of vragen even af te toetsen en natuurlijk om de baby even te zien!
  • de bekendmaking van het geslacht: hier was ik zo benieuwd naar! Vanaf week 7 dacht ik dat we een jongen zouden krijgen maar dat was natuurlijk maar een gek idee in mijn hoofd. Uiteindelijk duurde het tot de 20 weken echo vooraleer we zekerheid kregen dat het een jongen zou worden. Let the shopping begin!
  • het prullen in de babykamer: nadenken over hoe je de kamer zal inrichten, spulletjes schikken en herschikken, kleertjes wassen en in de kast leggen, … heerlijk!
  • de geboortelijst samenstellen: in het begin wist ik niet waar te beginnen, wat heb je in godsnaam allemaal nodig voor dat kleintje?! Langzaam maar zeker kwam ik tot een geboortelijst waar ik best tevreden mee ben, zalig om een wishlist voor je kleintje vast te leggen!
  • de energie tijdens het 2de trimester: er wordt gezegd dat het 2de trimester het heerlijkste trimester van de zwangerschap is en dat kan ik alleen maar bevestigen. Weg vermoeidheid en misselijkheid, hallo energie! Wat heb ik genoten van deze energie, de evolutie van de baby en de buik, het gevoel van zekerheid dat het wel goed komt met dat kleintje, fantastisch!
  • de “community”: oké dit klinkt misschien wat bizar maar ik voel dat er precies een hechte band ontstaat tussen zwangere vrouwen. Zo was mijn nicht 3 weken voor mij uitgerekend en is er ondertussen een andere vriendin zwanger waardoor je gezellig onder elkaar kan kletsen over het zwanger zijn zonder andere mensen al te veel te storen met je verhalen. Daarnaast zijn er ook heel wat “mommy blogs” om eindeloos te lezen.

Van bovenstaande zaken heb ik dus vooral genoten tijdens mijn zwangerschap en ik denk dat ik deze ook zal missen eens het voorbij is. Al kan ik niet wachten om onze kleine man te ontmoeten en te vertroetelen!

Wat vond jij leuk aan zwanger zijn?

 

 

Geef een reactie

