Foubert

Ik denk wel dat we kunnen zeggen dat de zomer van 2014 in België een zomer van uitersten was. Waar mijn vakantie nog begon met een week regen om dan over te gaan in tropische temperaturen en zo te eindigen met warmte onweders werd het wat het weer betreft alvast een gevarieerde vakantie. Aangezien we geen reis gepland hadden besloten we er het beste van te maken in België door verschillende daguitstapjes te doen.

Zo belandden we op een zonnige namiddag in Sint-Niklaas bij Foubert. Ik had hier al zoveel positieve dingen over gelezen dat ik het met eigen ogen wou zien en vooral wou proeven! Omdat het buiten enorm warm was besloten we om rustig binnen te genieten van ons ijsje, of zeg maar ijs!

Bij Foubert hebben ze een heel uitgebreide kaart met heel wat diverse coupes dus je vindt er zeker voor ieder wat wils. Zelf besloot ik om voor de coupe Foubert te gaan, deze bestaat uit 1 bol vanille, 1 bol chocolade, 1 bol straciatella, chocomousse, warme witte chocoladesaus Callebaut, crispies wit en crispies bruin. Toen ik dit zo las op de kaart was ik meteen verkocht maar wat gingen mijn ogen toen de coupe voor mijn neus kwam te staan:

IMG_20140722_143337

Coupe Foubert met extra slagroom

Wat een bord! Ik heb enorm genoten van de coupe Foubert maar dit was toch een beetje te veel van het goede waardoor ik deze helaas niet volledig heb opgekregen.

Mijn vriend besloot om voor een bescheiden Dame Blanche te kiezen:

IMG_20140722_143329

Dame Blanche

De volgende keer ga ik waarschijnlijk voor iets met fruit gaan, de combinatie fruit met ijs is namelijk heerlijk!

Naast heerlijke ijscoupes kan je bij Foubert ook terecht voor een uitgebreid assortiment aan thee, chocolademelk, koffie, milkshakes, pannenkoeken en chocoladefondue!

Foubert bevindt zich bovendien naast taverne ’t Centerken, beide zaken worden door de broers Jan en Carlos uitgebaat en via het gemeenschappelijk terras kan je dus na de lunch meteen genieten van een ijsje!

Een gedachte over “Foubert

  1. Hihi, iedere Sint-Niklazenaar weet dat je in Foubert gaat voor de hoofdschotel… 😉 De coupe brownie is trouwens ook een zeer lekkere aanrader, en ook nog meegeven dat er iedere week een aantal speciale smaken zijn (voor op de hoorntjes enzo…)

    En volgende keer dat je langskomt eens gedag komen zeggen hoor! 😀 😉

Geef een reactie

