Update #4: Goodreads Reading Challenge 2015

Op deze mooie lentedag vermomd als – hoera!- zomerdag geef ik nog eens een update over hoe het nu gaat met de reading challenge. Bij de update van vorige maand was ik net begonnen in Ik ben Malala, een boek dat me na de eerste 50 pagina’s al goed beviel en dat ik met veel plezier, voor zover je van plezier kan spreken bij dit onderwerp, heb gelezen. Met plezier bedoel ik eerder dat ik blij ben dat ik het verhaal van Malala heb gelezen, natuurlijk hoor je vanalles over de situatie in Pakistan in het nieuws maar dit boek vervolledigde voor mij meer het plaatje. Zeker een aanrader dus!

Het boek dat ik daarna las, De Dissidenten van Jonathan Lethem, was heel wat minder. Het was een dikke kluif van maar liefst 430 pagina’s waar ik me doorheen heb moeten worstelen. Naar mijn gevoel ben ik van alles te weten gekomen over de verschillende personages maar zat er verder niet veel verhaal achter, er ontbrak voor mij iets, al kan ik moeilijk omschrijven wat dat precies is. Gelukkig ben ik er gisteren in geslaagd om dit boek uit te lezen en kan ik haast niet wachten om het terug te brengen naar de bib! Dit moet zowat het slechtste boek zijn dat ik dit jaar tot nu toe heb gelezen, jammer!

Bron

Het einde van het ene boek betekent natuurlijk het begin van een ander boek in een geheel andere stijl. Meteen na De Dissidenten ben ik namelijk begonnen in De Wraak van Prada van Lauren Weisberger. Een heerlijk ontspannende chick-lit om de vakantie mee door te brengen! En dit boek leest als een trein, ondertussen zit ik aan pagina 102 en moet ik me inhouden om niet de hele dag verder te lezen, wat een verademing! Dit is trouwens het laatste boek dat ik hier nog heb liggen van de bib wat betekent dat ik binnenkort opnieuw een bezoekje mag brengen aan mijn favoriete boekenopslagplaats om enkele nieuwe exemplaren mee te nemen.

De wraak van Prada
Bron

Tussen de vorige update en vandaag ben ik dus van 6 naar 8 gelezen boeken gegaan, geen groot succes maar dat vergeef ik mezelf na De Dissidenten doorsparteld te hebben. Waarschijnlijk kan ik deze week ook nummer 9 nog afvinken wat betekent dat ik nog steeds 2 boeken achter zit op schema, al houdt dat het natuurlijk spannend!

Een gedachte over “Update #4: Goodreads Reading Challenge 2015

Plaats een reactie