Opgemaakt & favorieten mei 2015

Nadat het hier enkele weken windstil was op de blog zijn we alweer aangekomen in de maand juni! Het ideale moment om te kijken wat ik in de maand mei opmaakte aan producten en of er iets tussen zit dat ik zeker nog zal kopen:

opgemaakt

In mei gingen heel wat producten op, de meeste producten heb ik lang gebruikt maar er zat er ook eentje tussen die behoorlijk snel op ging:

  • Neutral skin tonic: deze kocht ik eens bij Albert Heijn en bevat geen parfum, kleurstoffen, alcohol of parabenen, ideaal dus! Bovendien heeft deze tonic een handig pompsysteem waardoor je gewoon je watje er bovenop legt en door 2-3 te duwen voldoende toner op je wattenschijfje krijgt. Helaas ging deze tonic snel op, ik denk dat ik deze een week of 3 tweemaal per dag heb gebruikt. Ondanks dat de tonic zo snel op gaat is het zeker een aanrader omdat deze milder is voor de huid dan de meeste andere tonics.
  • AH basic shaving foam: in de zomermaanden vliegt het scheerschuim er hier door (hallo kleedjes en gladde benen!) dus besloot ik om eens een goedkopere variant scheercrème te kopen. Deze werkt op zich even goed als een andere scheercrème maar heeft naar mijn gevoel een meer mannelijke geur, al heb je daar niet zo heel veel last van op je benen. Wat me wel opviel is dat deze meer schuimend uit de spuitbus komt dan bv. de Venus scheercrèmes van Gilette die eerder gelachtig zijn. Wanneer je op zoek bent naar een goedkoper alternatief en je niet stoort aan de geur is dit dus zeker een aanrader.
  • Kruidvat reinigingsmelk voor droge en gevoelige huid: deze reinigingsmelk is jarenlang een favoriet van me geweest. Deze fles had ik dan ook nog staan in mijn kast nadat ik ooit eens een hele voorraad had ingeslagen. De reinigingsmelk is aangenaam om aan te brengen, verwijdert make-up goed en is bovendien budgetvriendelijk. Alleen jammer dat de reinigingsmelk parfum bevat want verder doet deze perfect wat hij moet doen.
  • Le Petit Marseillais hydraterende melk met vijgen: deze hydraterende melk van le petit marseillais is heerlijk om te gebruiken in de lente/zomer na het douchen. De melk hydrateert de huid en heeft daarnaast een heerlijke geur. De melk trekt behoorlijk snel in en is dankzij de pompflacon makkelijk in gebruik.
  • Dove go fresh deo (grapefruit & lemongrass): deze deo van Dove behoort duidelijk tot mijn favorieten! De deo heeft een heerlijk frisse geur waardoor ik deze vooral graag tijdens de zomermaanden gebruik. Daarnaast heb ik echt het gevoel dat deze geurtjes doorheen de dag goed camoufleert, hoera!
  • Noviderm boréade crème lavante: deze facewash van Noviderm is ook een aanrader! De facewash is te koop bij de apotheek en bevat geen parabenen waardoor het de ideale milde reiniger is voor het gezicht. Bovendien gaat deze enorm lang mee, deze verpakking bevat 150 ml en ik heb hier echt een eeuwigheid mee gedaan. Ik denk dat deze rond de €15 kost dus het is zijn geld zeker meer dan waard!
  • Bourjois healthy mix foundation: alweer een favoriet deze Bourjois healthy mix foundation. In mei maakte ik een flesje in de kleur 52 Vanilla op en deze is ideaal om in het voorjaar te combineren met nummer 51 Light Vanilla, in de zomer gebruik ik dan enkel nummer 52 Vanilla en in de winter enkel nummer 51 Light Vanilla. De foundation geeft voldoende dekking zonder droge plekjes al te veel te benadrukken. Ondanks dat deze voldoende dekt is het niet zo dat je gezicht er cakey gaat uitzien, je make-up blijft er natuurlijk uitzien wat ervoor zorgt dat deze foundation perfect is voor dagelijks gebruik. Een beetje afpoederen en klaar!
  • Signal white system tandpasta: deze tandpasta van Signal zou je tanden witter maken (al wordt dat tegenwoordig van zowat elke tandpasta beweerd!) maar daar heb ik niet echt iets van gemerkt. Dit is gewoon een goede tandpasta, verder niks speciaal.
  • Kiehl’s creamy eye treatment with avocado: dit is het 2de potje van mijn favoriete oogcrème dat ik opgemaakt heb. Met een potje van 14 gram doe ik ongeveer een halfjaar dus deze is echt enorm zuinig in gebruik en zorgt voor voldoende hydratatie rondom de ogen.
  • Nuxe crème prodigieuse: tot slot maakte ik deze tube van Nuxe op. De crème prodigieuse is een enorm gehypet product dus wou ik deze ook wel eens proberen. Helaas vind ik deze crème niks speciaal, ik gebruikte deze als dagcrème en buiten dat deze ook heel lang meegaat kon de crème me niet bekoren. De crème ruikt lekker door het parfum dat er in zit maar ik had het gevoel dat mijn huid daar niet zo tevreden mee was. Bovendien is de crème prijzig en merkte ik niet echt een verschil met andere crèmes, dit was een eenmalige aankoop dus!

Het verbaasde me in mei hoeveel producten er op gingen aangezien de meeste producten bij mij heel lang meegaan. Van de meeste producten ben ik heel tevreden maar sommige zou ik dus zeker niet opnieuw kopen, tijd om verder te zoeken naar holy grails dus!

Plaats een reactie