Zwangerschapsupdate: week 15 – 16

Week 15

Langzaam maar zeker begin ik me energieker te voelen, hoera! Wanneer het zonnetje ’s middags schijnt geniet ik van een heerlijke middagwandeling tussen het werk door waarna ik de hele namiddag energie heb in plaats van in mijn gebruikelijke dipjes te vallen.

Door het griepvaccin voel ik me enkele dagen wat minder fit maar liever nu even wat minder fit dan binnenkort in bed met de griep, doorbijten maar!

Begin februari is het tijd voor de 16-weken echo. Het maandelijks bezoekje bij de gynaecoloog is nu al mijn favoriete moment van de zwangerschap, wat heerlijk om die baby te zien bewegen op dat schermpje en om de ontwikkeling te kunnen zien, dit zou ik iedere dag willen kunnen volgen! Het geslacht is nog niet 100% zeker vast te leggen maar de gynaecoloog durft ons al voorzichtig te melden dat het waarschijnlijk een jongen wordt. Ondanks dat we nog geen jongenskledij mogen kopen tot de volgende echo ben ik toch blij met dit nieuws, ik heb namelijk al van in het begin het gevoel dat het een jongen is. Een gevoel is natuurlijk maar een gevoel en ik zal even blij zijn als het een meisje is maar nu is het in mijn hoofd natuurlijk al een dubbele bevestiging dat het een jongen wordt.
Verder blijkt alles goed te gaan met de baby, ondertussen is hij al 10 cm en weegt hij 140 gram, zo mini nog!

Week 16

Deze week voel ik me opnieuw duidelijk beter, het grieperig gevoel is nog niet helemaal weg maar ik merk wel dat ik meer energie heb, yes!

Naar mijn gevoel begint de zwangerschap nu echt goed op dreef te komen dus wordt het tijd om te beginnen uitkijken naar babyspulletjes. Wat is er veel keuze! En wat hebben we in godsnaam allemaal nodig? Hoe weet je of iets nuttig, praktisch en noodzakelijk is? Gelukkig hebben we nog wat tijd vooraleer we echt tot aankopen moeten overgaan en ben ik blij dat we hier op tijd aan begonnen zijn! Wie had ooit gedacht dat shoppen voor iemand anders leuker zou zijn dan shoppen voor jezelf!

Om af te sluiten nog even een cheesy quote ;):

Letters to Baby: Week 5 #pregnancyquotes #babyquotes #quotes:

Een gedachte over “Zwangerschapsupdate: week 15 – 16

  1. Wat leuk! Bij mij durfde de gynaecoloog het ook niet 100% zeggen, omdat hij maar 1 keer goei zicht had op het geslacht, maar bij alle volgende echo’s werd het meisje-zijn bevestigd ๐Ÿ™‚ Spannend he! Ben blij dat je je alweer wat beter voelt! En inderdaad, die bezoekjes aan de gynaecoloog vond ik ook het leukst van de zwangerschap ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

