Review: Tupperware UltraPro 2l

Sinds mijn nicht Tupperware consulente is hebben mijn keukenkasten zich langzaam maar zeker met allerhande Tupperware potjes en keukenhulpjes gevuld. Ik speel al langer met het idee om een blogje te schrijven over mijn fameuze “Tupperware stash” maar misschien is het leuker als ik enkele van mijn favorieten wat meer in the picture zet. Vandaag begin ik alvast met een topper: de UltraPro 2 liter.

tupperware_bijgesneden

De UltraPro beweert een echt allrounder te zijn in je keuken, zo kan hij temperaturen aan van -25°C tot +250°C, van je diepvries, koelkast, microgolf tot je oven dus.

Persoonlijk gebruik ik de UltraPro in de eerste plaats ter vervanging van mijn al even geliefde Pirex ovenschotels. Ik denk dat je ze daar ook het best mee kan vergelijken. Macaroni, lasagne, een aardappelovenschotel, een crumble, … allemaal komen ze tegenwoordig in de UltraPro terecht en gaan ze zo de oven in.

Aangezien ik maar 1 UltraPro model heb heb ik het zelf nog niet kunnen uitproberen maar blijkbaar zouden de verschillende formaten met elkaar combineerbaar zijn waardoor je meerdere dingen tegelijk kan maken, handig!

Het deksel gebruik ik meestal niet of haal ik er uit vooraleer de kooktijd om is zodat de bovenkant van de ovenschotel ook nog wat kleur krijgt. Dat neemt niet weg dat ik het deksel niet handig vind, integendeel! De meeste ovenschotels maak ik volgens het recept voor 4 personen wat betekent dat er altijd nog wat overblijft, dat hoef ik nu niet in een ander potje te doen om te bewaren maar kan dankzij de UltraPro rechtstreeks de koelkast in, met deksel uiteraard. De 2 liter versie heeft een handige vierkante vorm waardoor deze makkelijk in je koelkast past. De dag erna gewoon even in de microgolf en klaar!

De UltraPro voelt heel stevig aan en van zodra het eten uit de vorm is koelt deze ook snel af, handig om je niet te verbranden dus als de UltraPro op tafel staat. Door de gladde vorm is deze makkelijk schoon te maken en blijven er weinig tot geen etensresten in kleven. Persoonlijk steek ik de UltraPro in de vaatwas, nadien komt die er (zo goed als) droog uit en kan ‘ie meteen weer de kast in.

Momenteel gebruik ik de UltraPro hoofdzakelijk voor 2 personen maar ik deze is ook groot genoeg is voor 4 personen (bv. voor macaroni ed.). De vorm is niet al te hoog en is makkelijk op te bergen in de kast.

Ondanks dat ik een grote Pirex fan ben vormt de UltraPro een grote concurrent, al was het maar omdat het zo’n lichtgewicht is!

tupperware_dicht

De Ultra Pro 2 liter + deksel is te koop voor € 86,50 bij Tupperware. De UltraPro 2 liter zonder deksel is te koop voor € 46,50. Daarnaast is de UltraPro nog in andere formaten verkrijgbaar.

Geef een reactie

