Instamonth februari 2016

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog eens een Instamonth overzicht maakte dus hier gaan we:

instamonth_1

2 februari = Lichtmis = pannenkoeken! Want elk excuus is goed nietwaar!

instamonth_2

Nadat ik overal lovende berichten las over Het Smelt van Lize Spit kon ik niet wachten om dit boek zelf te lezen. Helaas kon ik het niet meteen ergens nog op de kop tikken dus besloot ik het maar online te bestellen. Na een weekje geduldig afwachten kon ik deze toppers eindelijk afhalen!

instamonth_3

Ondanks dat we van de gynaecoloog een verbod kregen om nu reeds specifieke jongenskledij te kopen kon ik me toch niet houden om dit schattige pakje en mutsjes te kopen! Gelukkig passen ze zowel voor een jongen als voor een meisje. Ik moet mezelf echt inhouden om me niet blauw te kopen aan babykledij, alles is zo schattig!

instamonth_4

Februari betekent ook Dagen Zonder Vlees en omdat ik wel van wat afwisseling hou ik mijn avondeten besloot ik om alvast wat receptjes te verzamelen op EVA. Dit eerste probeersel is gevulde aubergine, echt overheerlijk en eenvoudig klaar te maken!

instamonth_5

Sinds ik zwanger ben heb ik al van heel wat soorten eten een afkeer gekregen maar enige tijd erna ben ik er weer verzot op. Zo ook met sinaasappelsap en chocolade (dit laatste vooral omdat ik in het begin van de zwangerschap instant hoofdpijn kreeg van een stukje chocolade, stom!). Heerlijk om even te ontspannen met Capri-Sun en een paaseitje!

instamonth_6.1

Enkele maanden gaf ik een Tupperware party waarbij ik onder andere deze UltraPro cadeau kreeg. Sinds deze maand ben ik deze steeds vaker gaan gebruiken in plaats van een Pyrex ovenschotel en ik ben echt weg van de UltraPro ondertussen! Binnenkort lees je hier wat deze allrounder nog meer kan in je keuken!

instamonth_7.1

Ik sta er van verbaas hoe lang een eenvoudig basic t-shirt goed blijft zitten tijdens een zwangerschap maar nu begint het stilaan toch tijd te worden om naast zwangerschapsbroeken ook wat basic bovenstukken in te slaan. Nadat ik eerder al eens langs ging bij H&M besloot ik ook nog een online bestelling te plaatsen (online is er net iets meer keuze en hebben ze ook mijn maat nog in voorraad, hoera!). Een leuk nieuw tasje kan natuurlijk ook niet ontbreken!

instamonth_8.1

Nog een receptje in het kader van Dagen zonder Vlees: chili sin carne, lekker pittig!

instamonth_9

Mijn schoonmoeder raadt me al verschillende jaren deze ramenreiniger van Kärcher aan. Tot nog toe zag ik het nut er niet echt van in maar sinds ik hierover al maar meer positieve reacties hoorde besloot ik me er ook eentje aan te schaffen. En het werkt! Ramen schoonmaken gaat echt een pak sneller en er verschijnen veel minder strepen. Perfect is het nog niet maar hiermee heb je tenminste snel even je ramen gepoetst!

instamonth_10

Nog zo’n huishoudhulpje waar heel wat mensen laaiend enthousiast over zijn: de spiraalsnijder van Gefu, ideaal om spaghetti te maken van courgette. Zelf heb ik deze nog niet geprobeerd maar dat is binnenkort zeker de bedoeling!

instamonth_11

De maand sloot ik af met dit lekkere veggie gerechtje uit de Colruyt folder: brocollistoemp met een gepaneerde kipfilet met kaas en een Griekse salade (Griekse pasta met tomatenblokjes en kruiden). Het lijkt misschien niet samen te passen maar de combinatie is verrassend lekker en heel snel klaar te maken, deze komt in mijn gerechtenboekje.

 

Een gedachte over “Instamonth februari 2016

Geef een reactie

